آقای دکتر هاشمی ، دوستانه درخواست می کنیم از زدن حرف های بی پشتوانه پرهیز کنید

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس در پی دیدار جمعی از اعضاء هیأت ملی موسسان کشور تونس ، همایون هاشمی از آمادگی سازمان بهزیستی برای انتقال تجربیاتش در حوزه رفاه اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و معلولان به کشورهای مسلمان خبر داد.

  

در این دیدار ، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در 33 سال گذشته اظهار داشت: بهزیستی به عنوان تنها دستگاه تخصصی در حوزه رفاهی است که خدمات خاصی را به گروه‌های مختلف از جمله معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی ارائه می‌کند. وی تصریح کرد در حال حاضر حدود 4 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. وی خاطر نشان کرده که خدمات سازمان بهزیستی در سه بخش ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به خدمات تخصصی توانمند‌سازی معلولان‌، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و همچنین خدمات پیشگیرانه اشاره کرد. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود : بهزیستی بالغ بر 140 عنوان فعالیت دارد که عمدتاً فعالیت‌های این سازمان بر توانمندسازی متمرکز شده است. وی بیان داشت در سازمان بهزیستی بسته حمایتی ویژه‌ای برای جامعه هدف در نظر گرفته شده که در این بسته خدماتی چون مسکن، اشتغال و بیمه‌های اجتماعی و درمانی پیش‌بینی شده است. هاشمی افزود: یکی از خدمات ویژه سازمان بهزیستی به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است به طوری که در حال حاضر، 23 هزار مرکز تخصصی در ایران با مشارکت گروه‌های همیار و مردم تأسیس شده که عمده خدمات در این مراکز از طریق مردم به دست نیازمندان می‌رسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در حوزه زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی‌سرپرست سازمان بهزیستی با بیش از 20 عنوان فعالیت آمادگی ارائه خدمات به این افراد را دارد. ضمن اینکه یکی دیگر از تسهیلات سازمان بهزیستی کشور برای خانواده‌های چند فرزند است که در این راستا به آنها خدمات مختلفی داده می‌شود. وی افزود: در حال حاضر بیش از 900 گروه همیار که عمدتاً از زنان سرپرست خانوار توانمند شده ایجاد شده ، در سطح کشور فعالیت می‌کنند . هاشمی ادامه داد: بالغ بر 32 هزار دانشجو تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و تمام هزینه‌های این دانشجویان از طریق سازمان بهزیستی تامین‌ می‌شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی دیگر از خدمات این سازمان تأمین مسکن برای جامعه هدف است که در این زمینه در سال گذشته 35 هزار مسکن ساخته شد که قسمت عمده‌ای از این واحدهای مسکونی در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفت که این می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد چرا که در سبد زندگی زنان سرپرست خانوار بخش مسکن از جمله موضوعات مهم محسوب می‌شود . وی افزود: بحث بعدی که در سازمان بهزیستی پیگیری می‌شود موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار است به طوری که در این زمینه نیز اقدامات خوبی برای راه‌اندازی اشتغال‌های کوچک و زودبازده انجام شده است .

هاشمی گفت: سازمان بهزیستی آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار در اختیار سایر کشورها و به ویژه کشورهای مسلمان قرار دهد .

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه این جلسه به موضوع حمایت‌های بیمه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تمام افراد تحت پوشش از بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند ضمن اینکه زنان سرپرست خانوار در سنین جوانی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند . رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات مختلف بهزیستی به جامعه هدف گفت: ما هم اکنون تجربیات خود را در اختیار برخی کشورها از جمله عراق و لبنان قرار داده‌ایم و این آمادگی وجود دارد که تجربیات خود را در اختیار کشور تونس قرار بدهیم .

به گزارش فارس در ادامه این جلسه هادی البراهیم عضو هیئت ملی موسسان کشور تونس با اشاره به مطالب ارائه شده از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور و حمایت این سازمان از زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: خدماتی که بهزیستی ایران به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌کند قابل ستایش است چرا که در بسیاری از کشورها این خدمات داده نمی‌شود . وی تصریح کرد: در حالی سازمان بهزیستی ایران خدمات مختلفی را در شرایط سخت به زنان سرپرست خانوار کشورش ارائه می‌کند که این خدمات متنوع و قابل قبول است . عضو هیئت ملی موسسان کشور تونس گفت: راه‌اندازی 23 هزار مرکز برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و معلولان در ایران نشان از این دارد که ایرانیان به این موضوع اهمیت می‌دهند و ارتباط تنگاتنگی را با این سازمان دولتی دارند به طوری که در کمتر کشوری این ارتباط دیده می‌شود . هادی‌ البراهیم ادامه داد: در کشور تونس ما دارای یک وزارت امور اجتماعی هستیم که بخشی از فعالیت‌هایی که سازمان بهزیستی مطرح کرد را انجام می‌دهیم اما باید به این نکته اشاره کرد وزارت ما به صورت مدنی و خودجوش و خصوصی خدماتی را در قالب فعالیت‌های اجتماعی ارائه می‌کند . وی از رئیس سازمان بهزیستی ایران خواست تا تجربیات این سازمان را در اختیار کشور تونس برای ارائه خدمات بیشتر به مردم کشورش قرار دهد . عضو هیئت ملی موسسان  کشور تونس بیان داشت: امیدواریم سازمان بهزیستی تجربیات خود را در زمینه خودکفایی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در اختیار کشور تونس قرار بدهد و ما نیر بتوانیم از تجربیات و ظرفیت این سازمان استفاده کنیم .

مطالب فوق برگرفته از خبرگزاری فارس با کد خبر 13930321000328 ، مورخ 21/3/1393 و به آدرس زیر می باشد :  http://www.farsnews.com .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

آقای دکتر هاشمی همانگونه که در تیتر متن حاضر بیان کرده ایم، دوستانه از شما می خواهیم که از غلو و صحبت بی پشتوانه و بعضا پراکنده گویی و صحبت کلی ، شدیدا پرهیز کنید. بعنوان نمونه، یا شما واقعا وضعیت زنان سرپرست خانوار در سازمان تحت مدیریت خود را نمی دانید یا با مقوله رفاه و بهزیستی آشنایی کافی ندارید و یا ..... . هم شما می دانید و هم تمامی کارشناسان و مدیران متعهد مرتبط با حوزه بهزیستی و هم جمع کارشناسان برون سازمانی( اعم از دانشگاهی، اجرایی و ...) که تعبیر شما از توانمندسازی یک تعبیر تاسیسی و بدون مرجع است. تعریفی سلیقه ای که جای بحث آن اینجا نمی باشد. نگاه بر اساس آمار واقعی نیز نشان می دهد که وضعیت زنان سرپرست خانوار در ایران در حال تبدیل شدن به فاجعه است که یقینا جز شما هیچ کسی در برابر قانون در آینده ای نزدیک جوابگو نبوده و نخواهد بود . دریافتی های ماهیانه، وضعیت مسکن ، وضعیت بهداشتی ، وضعیت آموزشی ، اوقات فراغت ، وضعیت اشتغال و .... زنان سرپرست خانوار در واقعیت ، جلو بسیاری از غلوها را محدود می کند.

در خصوص آمار افراد تحت پوشش، هر روز یک رقم ارایه شده و یک چیز گفته می شود، حال با این شرایط، قرار است چه تجاربی منتقل شود؟آمارهایی را با رویکرد غلوگونه چنان ارایه داده اید که وقتی ما خودمان را جای هیات خارجی می گذاریم ، به ظرفیت آنها احسنت می گوییم. چرا که اگر ما بودیم، دهانمان باز می ماند و دچار سرگیجه می شدیم و یا به تمنا می افتادیم که فورا این تجارب ارزشمند را از شما بگیریم.

اما در خصوص درخواست دوستانه، توضیح اینکه بدلیل عدم تمایل ذاتی گروه مدیریتی وبلاگ حاضر به غوغاسالاری ، وظیفه خود می دانیم که در گام های نخست از حضرتعالی اصلاح رویه را درخواست کنیم . مسلما در مراحل بعد هشدار خواهیم داد و در نهایت ، ضمن بهره گیری حداکثری از ظرفیت های قانونی ، شکایت حقوقی بر علیه شما تنظیم خواهد شد و بشکل شایسته با استفاده از ظرفیت های رسانه ای ، اطلاع رسانی شده و در نهایت بحث متقاعد سازی نهادهای تصمیم گیر دنباله گیری می شود. این مطالب خدای ناکرده تهدید نیست ، شفاف سازی اقدامات آتی است تا جای هیچگونه گله گذاری و  به میان کشیدن مسائل دیگر، مطرح نباشد . سازمان بهزیستی و حوزه های حمایتی نه تیول شما و نه تیول هیچ فرد دیگری است که بشکل سلیقه ای با آن رفتار گردد. آنقدر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حتی رئیس جمهور اهمیت دارد که پیگیری مراحل بعد آن ، پیامدهای خوبی را خدای ناکرده برای شما بهمراه نخواهد داشت .در پایان باز دوستانه درخواست می کنیم از زدن حرف های بدون پشتوانه، بیان آمارها و عبارات بشکل غلو گونه که منجر به انحراف افکار عمومی از واقعیت ها می شود و مواردی همانند، پرهیز نمایید.      یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد