حساب کشی از رئیس بهزیستی کی فرا می رسد؟+200 نظر


تدبیر24:  در حالی که سه ماه از شروع به کار کابینه تدبیر و امید می گذرد هنوز مدیر نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی با قدرت در سازمان بهزیستی مدیریت می کند و برخی گمانه زنی ها از لابی های پشت پرده برای ماندگاری این شخص حکایت دارد.عدم استقرار دیوان محاسبات در بسیاری از ردیف های بودجه ای بهزیستی به دلیل وجود درآمدهای پنهان از پرداخت های خیرین، دست مدیران این سازمان را برای هزینه های جانبی باز گذاشته است ... .

  ادامه مطلب ...

آقای وزیر بابت آسمان ممنون، اکنون نوبت بهزیستی است



شمارش معکوس برکناری رئیس مهم ترین سازمان حمایتی


تدبیر24 : در حالی که در ماه های اخیر عملکرد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص سرعت انتصاب ها با انتقاداتی همراه شده بود با شدت گرفتن صدور حکم مدیران جدید این وزارتخانه اکنون شمارش معکوس برای برکناری دیگر مدیران احمدی نژادی سازمان های تابعه آغاز شده است و پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که رئیس سازمان بهزیستی نیز باید غزل خداحافظی با ساختمان خیابان فیاض بخش را بخواند .

 

ادامه مطلب ...

سال به سال، دریغ از پارسال:چه خبر از وعده‌های بهزیستی؟

مگر می‌شود از یاد برد که سال گذشته در چنین روزی، رئیس این نهاد عریض و طویل پس از هشت سال از تصویب و ابلاغ «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، دلایل اجرا نشدنش را ایرادات قانون خواند و خبر داد که بازنگری این قانون جامع در دستور کار نهاد متبوع شان است.ولی حالا که یک سال از آن روز می‌گذرد، نه خبری از بازنگری شده و نه اتفاق مشابه دیگری رخ داده است.

 

ادامه مطلب ...

بهزیستی نیازمند خانه تکانی است

دکتر جواد محمد قلی نیا- نائب رئیس شورای انجمن های علمی ایران-

شاید در نگاه اول، تیتر مقاله خواننده را بدین سمت و سو گرایش دهد که همزمان با فعالیت دولت جدید و نیاز به تغییر و تحول مدیریتی، مطلب تهیه شده قصد تبلیغ یا تکفیر فرد یا جریان فکری و مدیریتی مشخصی را در سازمان بهزیستی دارد. در پاسخ ضمن نفی برداشت مورد اشاره، متذکر می گردد که نیت اصلی متن ، ملموس کردن جایگاه و نوع نگاه به گروه های آسیب پذیر یا محق به دریافت حمایت های ویژه و همچنین بازنگری در برنامه های در نظرگرفته شده برای این افراد با هدف ظرفیت سازی و توانمند نمودن آنها به منظور تسهیل در جریان حرکت به سمت تمدن اسلامی- ایرانی در دولت تدبیر و امید است. نقدهای صورت پذیرفته در متن حاضر ، تاکید ویژه ای بر حوزه برنامه ریزی و نظارتی در سازمان بهزیستی داشته و اصلاح فکری ، برنامه ای و عملیاتی را شرط اصلی ارتقا مشارکت ذینفعان سازمان می‌داند.

  ادامه مطلب ...

آقای روحانی افراد دارای معلولیت چشم انتظار تدبیرند

حسن فاتحی

هرسال 12 آذرماه به عنوان روزجهانی افراد دارای معلولیت گرامی داشته می‌شود، از بس مراسمات نمایشی در سازمان بهزیستی به برکت مدعیان عدالت دیروز رونق گرفته است که سروته و خلاصه مراسم روزجهانی معلولین در نهایت به گرفتن چند عکس و پوستر تبلیغاتی و آن هم با کشاندن افراد دارای معلولیت به زیر دوربین‌ها ختم می‌شود و البته مدیرانی از جنس عدالت، مرتب از ارائه خدمات کاغذی حرف‌ها می‌زنند و گزارش‌های صوری به خورد مخاطبان می‌دهند، ولی در این میان جماعت دارای معلولیت تحصیل کرده و مطلع به اوضاع اسف بار مدیریتی در تنها سازمان متولی معلولین حتی در روز جهانی معلولین هم زانوی غم در بغل گرفته و در درون خود به این بی‌عدالتی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها غصه‌ها می‌خورند.

  ادامه مطلب ...

20 سوال از رییس سازمان بهزیستی


اخیرا گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس قرائت شد. تاملی بر این گزارش و حواشی آن نشان می دهد که تقویت سیستم نظارتی و نقش اطلاع رسانی رسانه ها می تواند شرایطی را مهیا کند که مشکلات در ابتدای کار مرتفع شود و از ایجاد شرایط سخت تر برای سازمان ها جلوگیری کرد.

 

  ادامه مطلب ...

انتقاد از ضعف مدیریتی در بهزیستی


دکتر عبدالرضا عزیزی - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

 

آسیب‌های اجتماعی در کشور و به ویژه در کلان شهرها رو به افزایش است. به همین دلیل است که کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی را ارائه کرده است تا تمام نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که در ارتباط با این کمیسیون فعالیت می‌کنند، از جمله سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، ماهانه گزارشی به مجلس ارائه کنند. مسئولان دولتی در سال گذشته افزایش 25 درصدی بودجه این سازمان را چشمگیر و میزان آن را کافی دانسته‌اند اما با گذشت یک‌سال تغییر چشمگیری در نتیجه مدیریت آسیب‌ها دیده نشده است و این فقط از ضعف مدیریتی ناشی می‌شود.

 
   ادامه مطلب ...

آشنایی با گزینه های تصدی مدیریت سازمان بهزیستی


 

تدبیر 24 نوشت:همزمان با بازدید رئیس جمهور از مجتمع بهزیستی شهید ترکمانی و تاکید ایشان بر تقویت رسیدگی به خانواده های تحت پوشش این سازمان حمایتی، شنیده های خبرنگار ما حاکی از این است که چهار گزینه جدید برای به به دست گرفتن ریاست سازمان بهزیستی کشور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است تا با بررسی شرایط مختلف یک گزینه از میان آنان برای هدایت این نهاد انتخاب شود .


 

ادامه مطلب ...

ناخدای آینده کشتی بهزیستی کیست؟


علیرضا امیرپور - مشاوررییس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور در دولت هفتم

جانشین دکتر همایون هاشمی برای موفقیت در کار و اعتلای مجدد سازمان به خصوص در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی راه زیادی در پیش دارد چرا که چشم امید میلیون ها نفر از جمعیت کشور به این سازمان دوخته شده است.

  ادامه مطلب ...