آشنایی با گزینه های تصدی مدیریت سازمان بهزیستی


 

تدبیر 24 نوشت:همزمان با بازدید رئیس جمهور از مجتمع بهزیستی شهید ترکمانی و تاکید ایشان بر تقویت رسیدگی به خانواده های تحت پوشش این سازمان حمایتی، شنیده های خبرنگار ما حاکی از این است که چهار گزینه جدید برای به به دست گرفتن ریاست سازمان بهزیستی کشور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است تا با بررسی شرایط مختلف یک گزینه از میان آنان برای هدایت این نهاد انتخاب شود .


 

 

یکی از نهادهای مهمی که نفر شماره یک آن اکنون در آزمون تغییر قرار گرفته است سازمان بهزیستی است . این نهاد که مستقیماٌ زیر نظر وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی قرار دارد وظیفه حمایت از خانواده های تحت پوشش و توانمند سازی معلولان و مددجوها را با دایره گسترده ای از ماموریت ها بر عهده دارد اما در سال های اخیر به دلیل عملکرد ضعیف مدیران خود ضمن برانگیختن انتقادهای فراوان سازمان را در آستانه  انحطاط قرار داده است.به همین منظور به تازگی گزینه های مختلفی برای به دست گرفتن هدایت این سازمان عریض و طویل معرفی شده اند و علی ربیعی شخصا در حال بررسی این گزینه هاست. بنا بر این گزارش، انتخاب رئیس دستگاه حساس بهزیستی به دلیل ارتباط مستقیم با مددجوها و قشر ضعیف تر جامعه بسیار مهم است و به نظر می رسد وزیر باید هرچه سریع تر فردی را برای این جایگاه انتخاب کند که با برنامه ریزی هدفدار و قوی کاستی های مدیریتی سابق را جبران کند . به همین منظور پیگیری ها حاکی از این است که این چهار گزینه برای ریاست بهزیستی مطرح شده اند .

1) دکتر محمد رضا راه چمنی : یکی از جدی ترین گزینه های ریاست سازمان بهزیستی محمد رضا راه چمنی است وی که پیش از این در دوران اصلاحات ریاست این سازمان را بر عهده داشته است سابقه 16 سال نمایندگی مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و همکاری با دکتر روحانی در مجلس را دارد . راه چمنی که عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز هست از جمله اصلاح طلبان معتدل بوده که مورد اعتماد شخص خاتمی و روحانی قرار دارد . از دوران ریاست وی به عنوان یکی از دوره های طلایی بهزیستی یاد می شود و وی نیز در اظهار نظری جالب تاکید کرده است که راه بهشت از بهزیستی می گذرد.

2 ) دکتر سید صمد آقا میری : معاون فعلی آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر هم یکی از گزینه هایی است که به تازگی برای به دست گرفتن این سمت مطرح شده است و مشاوران وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مشغول بررسی رزومه وی هستند . آقامیری که از جمله نیروهای باسابقه هلال احمر محسوب می شود سال ها ریاست موسسه علمی کاربردی هلال احمر و مدیر عاملی جمعیت در برخی استان ها را هم در کارنامه داشته است . آقا میری از جمله گزینه هایی است که به دلیل صبغه کاری وی و تسلط ویژه او بر روی حوزه های حمایتی می تواند بسیار جدی تر از بقیه به ساختمان فیاض بخش فکر کند.

3) دکتر محمد باقر صابری ظفرقندی : استادیار دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران هم از گزینه هایی است که به علی ربیعی معرفی شده و کارکنان سازمان هم راغب به حضور وی هستند . صابری ظفرقندی در سوابق خود سمت هایی همچون مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف وزارت بهداشت، و درمان و . . . را تجربه کرده است و از جمله مددکاران برجسته ای است که حضور وی در سازمان می تواند روزهای خوشی را برای آن رقم بزند.

4)  دکتر شهرام علمداری : دکتر شهرام علمداری رئیس اورژانس کشور در دوران اصلاحات هم از گزینه هایی است برای این سمت مطرح شده است . دکتر علمداری عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در حوزه مدیریت بحران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این سوابقی همچون رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، رئیس کارگروه امداد و نجات وزارت کشور، رئیس موسسه آموزش عالی هلال احمر، رئیس کمیته مطالعات بحران شهرداری تهران و مشاورعالی سازمان پدافند غیرعامل کشور را در کارنامه کاری خود داشته است.

 

مطالب فوق برگرفته از سایت  توس پرس، با کد مطلب 5415 مورخ 1392.10.5 می باشد.

آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://toospress.ir

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است):

هر کسی که باشد برایش آرزوی موفقیت می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد