انتشار عکس دردناک و تامل برانگیز در اینستاگرام علی کریمی



مطالب فوق برگرفته از سایت تحلیلی خبری افق نیوز ، با کد خبر 117480، مورخ 20.11.1392 می باشد. آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://ofoghnews.ir


 

ادامه مطلب ...

دکتر ربیعی درباره ادامه کار مدیر بهزیستی توضیح دهد

به گزارش انتخاب، بسیاری از کارشناسان و اندیشمندان حوزه اجتماعی تصور می کردند که با سرکار آمدن دولت روحانی و وزیدن تدبیر و امید، نسیمی هم در بخش اجتماعی می وزد و این دولت برخلاف دولت قبل که خودش موجد آسیب های اجتماعی شده بود، کمی از سنگینی بار مشکلات این بخش را سبک می کند.

با وجود گذشت حدود شش ماه اما امیدها کمرنگ شد و عملکرد دولت روحانی هم در تیررس انتقادات کارشناسان واقع شده است.

 

ادامه مطلب ...

یک انتصاب غیر قانونی دیگر

خانم بهرامی با مدرک مدیریت صنعتی و بدون داشتن حتی یک روز سابقه  فعالیت مرتبط با بهزیستی و از آن مهمتر بدون داشتن رابطه استخدامی با هیچ نهاد و سازمانی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز منصوب شد تا استاندار البرز ثابت کند که ممنوعیت جذب نیرو و انتصاب بدون داشتن رابطه استخدامی تنها یک بهانه ای بیش برای مردم عادی و بدون ارتباط و لابی های قوی سیاسی و اجرایی با  مسوولان ارشد نیست و می توان در هر زمان و مکان ممکن در هر اداره و در هر جایگاهی بدون داشتن شرط سن ، مجوز استخدام و استعلام انتصاب منصوب و شاغل شد.

 

ادامه مطلب ...

مسئولیت در برابر خانواده های معلولین

درپی انتشار این خبر که یکی از دو زن کشته شده در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری یک فرزند معلول داشته است، ترانه میلادی، دبیر کل کانون معلولان شهر تهران گفت:همین که این مادر با وجود یک فرزند معلول، به جای آنکه از فرزندش پرستاری کند مجبور بوده است حتی در روز تعطیل هم به سرکار برود خودش شاهدی بر این ماجراست که هزینه‌هایی که بهزیستی به معلولین می‌پردازد کافی نیست و حتی کفاف یک هفته معلولین را هم نمی‌دهد و با این پول به سختی می‌توان حتی زندگی متوسط رو به پایینی داشت، بحث خدمات آموزشی، درمانی و رفاهی معلولین هم که دیگر در بین این مشکلات گم شده است.

 

ادامه مطلب ...

کودکان بی شناسنامه در چرخه آسیب های اجتماعی

نویسنده: دکتر مسعود مظاهری تهرانی*  روزنامه ایران، شماره 5570 به تاریخ 9/11/92، صفحه 14 (جامعه)


مشکل کودکانی که از پدر خارجی و مادر ایرانی متولد می شوند و کم کم بدون هویت ایرانی در کشور رشد کرده و بزرگ می شوند از ابعاد مختلف قابل بررسی است. شاید بتوان از بعد حقوقی و جرم شناسی رابطه معناداری بین میزان ارتکاب جرم و جنایت با این کودکان که هم از گرمای محبت مادر و هم از داشتن هویت شخصی محروم اند، پیدا کرد.فقدان شناسنامه از مسائلی است که حق دسترسی همگانی به آموزش را محدود کرده است.


ادامه مطلب ...

افزایش بودجه سازمان بهزیستی در بودجه ۹۳


به گزارش افکارنیوز، همایون هاشمی در پاسخ به سؤالی در خصوص درصد افزایش بودجه سازمان بهزیستی در لایحه سال ۹۳ ، اظهار داشت: بودجه سازمان بهزیستی در سال ۹۲، ۹۶۶ میلیارد تومان بوده و پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۹۳ برای این سازمان یکهزار و ۳۲۵ میلیارد تومان است که افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

  

ادامه مطلب ...

چرا دولت رئیس جدید سازمان بهزیستی را معرفی نمی‌کند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ عدم معرفی رئیس جدید سازمان بهزیستی از نظر مردم هم دور نمانده و در بخشی از سایت تدبیر 24 که به‌نام مشاوران مجازی راه‌اندازی شده است مردم پیشنهادات و نظرات خود را در مورد مشکلات سازمان بهزیستی با علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکاتبه و ارائه کرده‌اند که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

 

ادامه مطلب ...

ریاست سازمان بهزیستی هیچ‌گاه به یک مددکار نرسید


سیدحسن موسوی‌چلک، رئیس انجمن مددکاران ایران

از نظر شما وضعیت  آسیب های اجتماعی ایران در چه شرایطی قرار دارد؟

از لحاظ آسیب های اجتماعی در شرایط خوبی قرار نداریم. طبق اعلام مسئولان قضایی،آمار پرونده‌های قضایی و ورودی های زندان ها، درحال افزایش بوده و نزدیک به 600هزار نفر ورودی زندان داریم(به ازای هر 100هزار نفر جمعیت حدود 800 نفر ورودی زندان)و تعداد زندانیان تقریبا سه برابر ظرفیت کل زندان‌هاست.

 

ادامه مطلب ...

سازمان بهزیستی در انتظار تعیین تکلیف


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ دکتر مجید ابهری، رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی در این ‌باره به تهران امروز می‌گوید: «عدم تخصص مدیران عالی در رابطه با مسائل اجتماعی باعث شده است،این سازمان دچار همایش‌زدگی و روز‌مرگی شود.با توجه به اینکه دولت یازدهم محور برنامه‌های خود را براساس توسعه، تعالی فرهنگی و اجتماعی قرار داده است و عنایت ویژه‌ای به پیشگیری،کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مبذول داشته است، لازم است برای تحقق اهداف اجتماعی سازمان‌ها و نهادهای متولی همسو با برنامه‌های دولت حرکت کنند.»

 

ادامه مطلب ...

کلاف سر در گم حمایت از کودکان کار

در حالی طی سال‌های اخیر جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی به یک معضل جدی در کلان‌شهرها و بخصوص تهران تبدیل شده است که این سوال پیش می‌آید که چه نهادی باید پاسخگوی ساماندهی کودکان کار باشد؟

در چند سال اخیر پدیده کودکان کار در اکثر شهرها بخصوص در کلان‌ شهرها گسترش پیدا کرده است که این روزها این پدیده در شهر تهران به یک معضل جدی تبدیل شده است.

 

ادامه مطلب ...

نارمک همیشه بوی خوب نمی دهد


آقای رئیس جمهور پیرو بازدید حضرتعالی از برخی از مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی ، دوست داریم بدانیم که این بازدیدها مناسک گرایی است یا منشا تحول؟ شاخص رفتار مناسک آمیز ، سرچشمه گیری آن از عواطف و نه باورداشت ها است . بر این قاعده،کارکرد اصلی رفتارهای مناسکی  کاهش تنش و تخلیه هیجانات می باشد . پس امید دهنده و  ایجاد کننده شهامت است. هر جامعه ای که بشدت دچار فشار بوده و یا از مسیر اصلی خود منحرف شده باشد، نیز تمایل بیشتری به مراسم گرایی و مناسک گرایی عاطفی دارد.

 

ادامه مطلب ...

اقدامات بهزیستی نباید نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ انتظار جامعه از نهادهایی مانند آتش‌نشانی یا پلیس حضور مستمر و مداوم و آمادگی تمام عیار و کامل و تمام وقت در جامعه است. بهزیستی بر اساس قوانین و مقررات خویش باید به حمایت از کودکان خیابانی، زنان خودسرپرست، زنان ویژه، معلولان، عقب‌ماندگان جسمی و حرکتی و ذهنی، کودکان کار، افراد دو جنسیتی و خیل عظیم انسان‌های لازم‌التوجه در جامعه بپردازد زیرا اگر این افراد مورد حمایت جدی قرار نگیرند هر آن احتمال سقوط به ورطه جرم و جنایت به عنوان طعمه بزهکاران اجتماعی هستند و در معرض مشکلات و گرفتاریهای حادی قرار می‌گیرند.

  

ادامه مطلب ...