اقدامات بهزیستی نباید نوشدارو بعد از مرگ سهراب باشد


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ انتظار جامعه از نهادهایی مانند آتش‌نشانی یا پلیس حضور مستمر و مداوم و آمادگی تمام عیار و کامل و تمام وقت در جامعه است. بهزیستی بر اساس قوانین و مقررات خویش باید به حمایت از کودکان خیابانی، زنان خودسرپرست، زنان ویژه، معلولان، عقب‌ماندگان جسمی و حرکتی و ذهنی، کودکان کار، افراد دو جنسیتی و خیل عظیم انسان‌های لازم‌التوجه در جامعه بپردازد زیرا اگر این افراد مورد حمایت جدی قرار نگیرند هر آن احتمال سقوط به ورطه جرم و جنایت به عنوان طعمه بزهکاران اجتماعی هستند و در معرض مشکلات و گرفتاریهای حادی قرار می‌گیرند.

  

 


به همین دلیل لازم است اتاق بحران بهزیستی همیشه فعال، آماده به خدمت برای رفع مشکلات قشر آسیب‌پذیر جامعه باشد. اگر بهزیستی برای انجام خدمات و ارائه پشتیبانی‌ها منتظر نظام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های شورایی، کمیته‌ای، جمعی و گروهی باشد که فرد آسیب پذیر نابود خواهد شد. چرا معلولان برای ارائه کمک باید در لیست انتظار چند ماهه قرار ‌گیرند؟ این مشکلات از یکسو و از طرف دیگر بهزیستی نباید کار را اینقدر به تاخیر بیندازد تا مقامات مافوق نسبت به انجام وظایفش دستور صادر نمایند. این اقدام جز کم‌کاری و بی‌توجهی چیز دیگری نیست و فعالیت‌های شرح وظایف سازمان بهزیستی بسیار مقدس، ارزشمند، انسان دوستانه و فوق‌العاده حائز اهمیت است. قطعا باید عناصری که معتقد به کمک به قشر آسیب پذیرند در راس امور برای انجام وظایف اینچنینی مسئولیت بپذیرند.

پرسنل خدوم بهزیستی افزون بر انجام کارهای اداری با ارائه خدمات خویش به قشر آسیب‌پذیر جامعه منشا ثواب اخروی می‌گردند.بهزیستی نباید منتظر وقوع حادثه و شکل گیری بحران باشد تا بتواند پس از ورود مشکل آن هم بعد از طی نظام بوروکراسی به یاری افراد بپردازد بلکه باید با نگاهی عمیق و توجهی دقیق آینده‌نگری نموده و به عناصری که احتمال قرار گرفتن آنها در شرایط بحران وجود دارد کمک نمایند و اجازه ندهد تا آنان در معرض مشکلات جدی قرار بگیرند. مکانیسم یاری‌رسانی به عناصر بحران زده باید چنان سریع انجام شود که به معضل تبدیل نشود. نباید مدیران بهزیستی دست روی دست گذاشته و منتظر دستور مقام بالادستی خویش برای کمک رسانی باشند. باید مدیر بهزیستی از اختیار عملی برخوردار شود که بتواند در صحنه تصمیم گرفته و اقدامات خویش را به هنگام به عنصرپذیر برساند در غیر اینصورت نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه سود خواهد داشت و در هتک حرمت و آبرو ریزی و اعتبارشکنی‌شأن انسانی فرد محروم چگونه می‌توان جبران آسیب روحی و زخمی آن را التیام بخشید.

بهزیستی باید افزون بر مددرسانی مالی و اقتصادی همانند پدری مهربان و مادری دلسوز شرایط امنی را برای مددجویان فراهم کند تا آنان با خیالی آسوده از این سازمان کمک‌رسان مدد بخواهند.

مطالب فوق برگرفته از سایت  سلامت نیوز، با کد مطلب 98192 مورخ4 1392.10. می باشد.

آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://www.salamatnews.com

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است)

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ساره سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 15:59

خدا رو شکر که یکی بالاخره تایید کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد