سرنوشت کودکان بهزیستی در جوانی چه می‌شود؟


در حالی ۹۳۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند که مهم ترین سوال ، سرنوشت این کودکان پس از ورود به دوران جوانی است . جوانی که بدون هیچ سرمایه اقتصادی بناست با ورود به جامعه با غول‌های بزرگی همچون گرانی دست به گریبان شود و خود را از هزار و یک آسیب اجتماعی در امان نگه دارد با چه مشکلاتی روبه رو است و سازمان بهزیستی به عنوان پدران و مادران این فرزندان چه برنامه برای این قشر از جامعه دارد؟

 

ادامه مطلب ...

کار مفید در ایران به 45 دقیقه در روز رسیده، وضع بهزیستی چگونه است !


تهران‌امروز نوشت که گفته می‌شود 60 درصد مردم از شغل خود راضی نبوده یا آینده روشن شغلی برای خود نمی‌بینند. این در حالی است که با وجود بیکاری، آنها مجبورند با هر شرایطی به ادامه فعالیت بپردازند. نتایج جدیدترین بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که نارضایتی شغلی باعث شده تا میزان کارمفید یک فرد در روز به 45 دقیقه برسد ، آن هم در شرایطی که طبق آخرین اعلام سازمان ملل بیکاری به یکی از بحران‌های بزرگ اجتماعی در تمام دنیا تبدیل شده است که ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. با افزایش 20 درصدی سرقت‌های خرد، نابسامانی‌های اجتماعی و از همه مهم‌تر پیری جمعیت که مقام معظم رهبری نیز نسبت به این بحران چندی پیش به مسئولان هشدار داده‌ بودند؛ مسئولان دولتی را بر آن داشت که درصدد رفع بیکاری جوانان برآیند.

 

ادامه مطلب ...

علت حمایت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از سعید مرتضوی چه بود؟


دکتر عزیزی ، رئیس کمیسون اجتماعی مجلس جمعه شب در برنامه نبض شبکه خبر که در مورد تجمیع  صندوق های بیمه ای بود ضمن موافقت با تجمیع صندوق تامین اجتماعی با دیگر صندوق های بیمه ای در حمایت از کارگران ، مطالبی تامل برانگیز گفتند که بنده در این یاداشت با نگاهی به گذشته پاسخ ایشان را می دهم.
به گزارش عصر خبر ،جناب آقای عزیزی در بخشی از سخنان خود در مناظره گفت: دولتی ها اگر حقوق 970هزارتومان دریافت می کنند مبلغ 49 هزار تومان بابت حق
  بیمه پایه سلامت پرداخت می نمایند ولی کارگران  اگر  900 هزارتومان حقوق بگیرند  81 هزار تومان بابت درمان پرداخت می کنند، ولی اگر تجمیع انجام شود کارگر 5 درصد حقوق را می پردازد که حدود 30 هزار تومان می باشد  و این به نفع کارگر است.

 

ادامه مطلب ...

ایزو 14000 ، یک استاندارد دارای اولویت برای بهزیستی؟؟؟



در ماهاه های گذشته نوعی آگاه سازی به افکار عمومی در خصوص جشنواره بقراط و جایزه ارایه شده به سازمان بهزیستی صورت گرفت . در این پست نیز نوعی آگاه سازی در خصوص اقدام سازمان بهزیستی برای اخذ استاندارد ایزو 14000 در سال 1392، بشرح زیر صورت می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، در برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی مدیریت سبز که با حضور تعدادی از سفیران خارجی مقیم تهران و رییس بنیاد جهانی انرژی در مرکز همایش برج میلاد برگزار شد، سازمان بهزیستی کشور در راستای اجرای ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه کشور جمهوری اسلامی ایران، با تأیید اتحادیه اروپا موفق به اخذ گواهینامه ایزو 14000 دفتر کار سبز با سطح نقره شد.

 

ادامه مطلب ...

چرا فراکسیون حمایت از حقوق معلولین و کمیسیون اجتماعی مجلس جواب افکار عمومی را نمی دهند؟


پیرو مرگ 15 کودک در سال 1392 در مرکز نارمک و با وجود انعکاس شایسته اخبار مرتبط توسط رسانه ها ، متاسفانه واکنش مناسب و پاسخگویی شایسته ای را از مسئولین شاهد نبودیم . وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این خصوص موضع گیری آشکاری نداشتند، رئیس سازمان بهزیستی تنها محکوم نمودند و روند را طبیعی جلوه دادند و از همه اینها مهمتر، چند نماینده ای محترمی که از فراکسیون حمایت از حقوق معلولین ، اقدام به بازدید از مرکز نارمک نموده و پیگیر وضعیت شدند چرا گزارشی ارایه نمی دهند؟ بعنوان نمونه به مصاحبه آقای ناصر کاشانی نماینده محترم مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دقت بفرمایید:


 

ادامه مطلب ...

مخالفت مجلس با افزایش حقوق کارمندان سازمان بهزیستی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی فراوان در خصوص طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان بهزیستی کشور، با اکثریت قاطع با این طرح مخالفت کردند.


  

ادامه مطلب ...

اشتغال پسران و دختران تحت سرپرستی بهزیستی تامین می شود


سعید شبستری خیابانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در اواخر سال 1392، در بازدید از دو مرکز نگهداری دخترانه کوثر و پسرانه فرزندان رحمت گفت، قول می دهم اشتغال پسران و دختران دانش آموخته مراکز علمی و دانشگاهی تحت سرپرستی بهزیستی از طرف این استانداری تامین شود. وی اظهار کرد،کسانی که مدارج دانشگاهی را با نمرات عالی و خوب سپری کنند، مساله اشتغال آنها از طرف مدیریت استان حل و از نظر شغلی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

 

ادامه مطلب ...