چرا فراکسیون حمایت از حقوق معلولین و کمیسیون اجتماعی مجلس جواب افکار عمومی را نمی دهند؟


پیرو مرگ 15 کودک در سال 1392 در مرکز نارمک و با وجود انعکاس شایسته اخبار مرتبط توسط رسانه ها ، متاسفانه واکنش مناسب و پاسخگویی شایسته ای را از مسئولین شاهد نبودیم . وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این خصوص موضع گیری آشکاری نداشتند، رئیس سازمان بهزیستی تنها محکوم نمودند و روند را طبیعی جلوه دادند و از همه اینها مهمتر، چند نماینده ای محترمی که از فراکسیون حمایت از حقوق معلولین ، اقدام به بازدید از مرکز نارمک نموده و پیگیر وضعیت شدند چرا گزارشی ارایه نمی دهند؟ بعنوان نمونه به مصاحبه آقای ناصر کاشانی نماینده محترم مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دقت بفرمایید:


 

 

ناصر کاشانی، عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولین مجلس شورای اسلامی در واکنش به مرگ 15 کودک معلول در سال 1392 در مرکز نارمک بیان داشت که سازمان بهزیستی باید نظارتش را بر این مراکز بیشتر نموده و با اورژانس ارتباط بیشتری داشته باشد، تا در اثر سهل انگاری و عدم رسیدگی، معلولین فوت نکنند. پرونده مرکز نارمک نیز در حال بررسی است و اخبار تکمیلی به دست ما خواهد رسید.

نماینده زاهدان در مصاحبه با ایلنا گفت که برخی از معلولین به دلیل ناهنجاری‌های شدید ژنتیکی عمر کمتری داشته اما برخی مشکلات هم به دلیل نبود مراقبت‌های مناسب در مراکز است. وی افزود ، گاهی این معلولین با توجه به ضعف جسمانی که دارند به علت عدم رسیدگی کافی، دچار عفونت‌های مختلف از جمله عفونت های پوستی شدید و کشنده می‌شوند.

از طرف دیگر، هزینه نگهداری از معلولین زیاد بوده و هزینه‌ای که دولت به عنوان یارانه نگهداری از این معلولین می‌پردازد کافی نیست و سبب برخی کم کاری‌ها می‌شود . اما قبول چنین واقعیتی، متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مراکز تنها هدفشان گرفتن این یارانه و سود مالی است.

وی در پایان گفت، یکی دیگر از مشکلات این مراکز آن است که بار‌ها دست به دست در سازمان های مختلف می‌چرخند و ثبات مدیریتی ندارند . بنابراین در کیفیت خدمت رسانی و همچنین در نحوه نظارت بر آن‌ها مشکلاتی پیش می‌آید. البته باید این مطلب بیان شود که این موارد ویژه تهران نیست و در شهرهای کوچک و دیگر مناطق نیز ممکن است بیشتر رخ دهد .

متن مصاحبه برگرفته از سایت عصر خبر ، به شماره ۳۸۴۱۸ مورخ 26/12/92  می باشد.

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

 

همانگونه که ملاحظه می گردد، این نماینده محترم معتقد است که بهزیستی باید نظارتش را بر مراکز بیشتر کند، سوال ما این است که بهزیستی بعد از حدودا سه ماه در این خصوص چکار کرده است؟ نماینده محترم بیان داشتند که متاسفانه برخی از مراکز تنها هدفشان گرفتن این یارانه و سود مالی است، سوال ما این است که چرا اصلاح این مسئله را از سازمان بهزیستی درخواست نمی کنید؟ نماینده محترم فرمودند که پرونده مرکز نارمک نیز در حال بررسی است و اخبار تکمیلی به دست ما خواهد رسید ، سوال ما این است که آیا این اخبار بدست شما رسیده یا نه؟ و اگر رسیده چرا پاسخگویی به افکار عمومی وجود ندارد؟ ایشان معتقدند که این مشکلات تنها شامل تهران نبوده و در شهرهای دیگر خصوصا شهرهای کوچک ممکن است بیشتر رخ دهد، سوال ما این است که با وجود درخواست مکرر ما چرا آمار سالیانه این موارد در سطح ملی ارایه نمی گردد؟

ورای پاسخ طلبی که از نماینده محترم مجلس داشته ایم، پاسخ طلبی در این خصوص را باید از کلیه نمایندگان محترم بشکل عمومی و بشکل خاص نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین نمایندگان فراکسیون حمایت از حقوق  معلولین مجلس شورای اسلامی ، انتظار داشت و خواهان بود. در صورت نیاز و صلاحدید و تداوم روند سکوت، گزارشی انتقادی - اصلاحی از عملکرد این دو قسمت( کمیسیون اجتماعی و فراکسیون حمایت از حقوق معلولین) تهیه شده و به سمع و نظر خوانندگان وبلاگ خواهد رسید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بافنده سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 15:36

چی بگه؟ راستی از نارمک چه خبر؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد