علت حمایت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از سعید مرتضوی چه بود؟


دکتر عزیزی ، رئیس کمیسون اجتماعی مجلس جمعه شب در برنامه نبض شبکه خبر که در مورد تجمیع  صندوق های بیمه ای بود ضمن موافقت با تجمیع صندوق تامین اجتماعی با دیگر صندوق های بیمه ای در حمایت از کارگران ، مطالبی تامل برانگیز گفتند که بنده در این یاداشت با نگاهی به گذشته پاسخ ایشان را می دهم.
به گزارش عصر خبر ،جناب آقای عزیزی در بخشی از سخنان خود در مناظره گفت: دولتی ها اگر حقوق 970هزارتومان دریافت می کنند مبلغ 49 هزار تومان بابت حق
  بیمه پایه سلامت پرداخت می نمایند ولی کارگران  اگر  900 هزارتومان حقوق بگیرند  81 هزار تومان بابت درمان پرداخت می کنند، ولی اگر تجمیع انجام شود کارگر 5 درصد حقوق را می پردازد که حدود 30 هزار تومان می باشد  و این به نفع کارگر است.

 

  این حرف عزیزی دو حالت دارد: اول اینکه وی اصلا قانون را مطالعه نکرده و فقط  به دلیل  پزشک بودن که این طرح کاملا به نفع پزشکان می باشد از تجمیع صندوق های بیمه ای  حمایت می کند زیرا در جزء3 بند د ماده 38 آمده است حق بیمه پایه سلامت خانوار مشمولین تامین اجتماعی  مطابق قانون تامین اجتماعی می باشد و این بند نشان می دهد با اجرایی شدن این قانون  کارگر می بایست  همان نه بیست و هفتم را بابت درمان پرداخت نماید.

حالت دوم : اگر وی قانون را قبلا را مطالعه کرده بود و در این برنامه خدای نکرده  به عمد قصد داشت به کارگران القاء نماید با اجرا شدن این قانون  کارگر فقط 5 درصد از حداقل حقوق را مانند دیگر اقشار جامعه به عنوان حق بیمه پرداخت می نماید، پس گناه کبیره  انجام داده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این مناظره تاکید داشت که کارگران اطلاعی از این قانون ندارند و این شانتاژها و مخالفت ها از سوی کسانی هست که حقوق چند میلیونی از تامین اجتماعی دریافت می کنند و این از حقوق کارگران گرفته می شود . به گزارش عصر خبر ، بنده از ایشان می پرسم  شما که اینقدر به فکر حق و حقوق کارگران هستید و در حد یک مدافع سینه چاک کارگران  ظاهر گشته اید  ، چرا زمانی که جناب آقای مرتضوی دوست عزیز شما مدیریت تامین اجتماعی را  برعهده داشت و همگان می دیدند که چطور در تامین اجتماعی توسط مدیریت ، پول کارگران  حیف و میل می شود و برای کارهای سیاسی خرج می شود و به دوستان آقای مرتضوی پرداخت می شود و کارگران عزیز ، نسبت به این موضوع  معترض بودند و .... ، شما و برخی از افرادی که بعدا مشخص شد از پول کارگران چیزی نصیب آنها شده است چرا  تا روز آخر از مرتضوی حمایت می کردید .

عزیزی در این مناظره بارها گفت من دلم برای کارگران می سوزد ولی من هرچی فکر کردم نتوانستم بفهمم چگونه زمانی که پول کارگران برای مسائل انتخاباتی خرج می شد و یا به صورت وام و یا با نام های دیگر از کیسه کارگران می رفت، ایشان اینگونه دلسوزی نمی کردند.

عزیزی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت، تامین اجتماعی به کارگران خیانت می کند بنده از ایشان می پرسم که تامین اجتماعی به ما کارگران خیانت می کند یا  شما و برخی دیگر از نمایندگان مجلس ، که هر چند وقت یک مهمان ناخوانده بر سفره ما کارگران می نشانید و تامین اجتماعی را وادار می کنید که از پول ما کارگران و حق زن و بچه هایمان برای دیگران خرج نماید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در بخشی از سخنانش تاکید داشت که در این قانون اموال بخش درمان تامین اجتماعی متعلق تامین اجتماعی است و دولت قصد تصاحب آن را ندارد .حال بنده به ایشان پیشنهاد دیگر می دهم آقای عزیزی  منزل و خودرویی که دارند و همچنین حقوق هایی را که دریافت می نماید ، به نام ایشان باشد ولی پول را به ما بدهد تا ما به ایشان بگوییم چگونه از پول استفاده نماید و پول را خرج کند ، اگر ایشان پذیرفت ما کارگران هم نظر ایشان را قبول می کنیم.

عزیزی در جواب مخالفت های آقای صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به وی فرمودند که  شما حالیتون نیست و چندین مرتبه این حرف را تکرار نمود. اما در پاسخ وی باید گفت شما که حالیتون بود  چرا از مرتضوی که آن همه تخلف در تامین اجتماعی انجام داده بود و یا با آن شاهکارش در ماجرای کهریزک که قلب مقام معظم رهبری را به در آورد حمایت کردید.

جناب آقای عزیزی، شما در روز دوم اردیبهشت  سال 1392 در گفتگو با خبرنگار یکی از پایگاه های خبری  به صراحت از مالیات 5/1 میلیون تومانی پزشکان انتقاد کردید و گفتید بنده به عنوان یک پزشک عمومی به مشکلات این قشر  اشراف کامل دارم.حال آیا ما کارگران نباید از خود بپرسیم که حضرتعالی و دیگر پزشکان موافق تجمیع صندوق تامین اجتماعی با دیگر صندوق های بیمه ای فقط به دنبال  منابع مالی بخش درمان تامین اجتماعی که چیزی در حدود 6 هزار میلیارد می باشد هستید تا در جهت رضایتمندی برخی پزشکان بکار گیرید تا بدینوسیله پزشکان را از خود راضی نمایید.

رییس کمیسیون اجتماعی از تهیه نامه‌ای با 164 امضا در حمایت از سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی به دلیل عملکرد مطلوبش در سازمان تامین اجتماعی خبر داد . عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب افزود: مرتضوی در دوران مسوولیت خود بسیار قوی عمل کرده و توانسته 35 هزار میلیارد تومان که این سازمان از دولت طلبکار بوده را دریافت کند. وی تصریح کرد: همچنین مرتضوی در دوران مدیریت خود در سازمان تامین اجتماعی حدود 1200 میلیون تومان بدهی به بیمارستان‌ها و داروسازان را پرداخت کرده است.

رییس کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: مرتضوی همچنین توانست رییس شستا را که برای خود حکومت مستقلی انجام داده بود ، برکنار کند. عزیزی با بیان اینکه این نامه به امضای 164 نفر از نمایندگان رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نامه‌های بالای 150 امضا می‌بایست در صحن علنی مطرح شود، امیدواریم که فردا این نامه در صحن علنی مجلس قرائت گردد( خبر آنلاین : رییس کمیسیون اجتماعی، از مرتضوی حمایت کردم، چون ارتباط دارد و می تواند کار کند ) .

 

رضا زاده، هادی.(25 اسفند 1392). علت حمایت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از سعید مرتضوی چه بود؟ برگرفته از سایت عصر خبر به شماره ۳۸۳۱۸  .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

 

بنظر ما انقلاب اسلامی بعد از مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی و تحریم های اقتصادی ، در دوره جدید بالندگی خود می بایست آماده مقابله با شبیخون های اقتصادی ، اصلاح مدیریتی و حاکم کردن فرآیندهای نظارتی بر کار مدیران گردد و این مقولات را جزو مقولات دارای اولویت قرار دهد. روی سخن ما به هیچ کس و هیچ جریان و هیچ مدیری نیست. آفت فوق متاسفانه بدلیل حاکمیت نگاه رافت مدار اسلامی در نظام اداری ،  در حال پیشرفت است . قصد گله گذاری از سازمان های نظارتی و بازرسی نیز وجود ندارد. قصد تشریح چگونگی رشد این افت نیز وجود ندارد که خود مقالی جداگانه می طلبد.

آنچه که برای ما مهم است پاسخ طلبی بخش های تخصصی ، افکار عمومی و جریان رسانه ای از برخی مدیران است. نزدیک به یک سال است که با دلی پر خون و زبانی نگاه داشته شده ، قصد اصلاح داریم . نزدیک یک سال است که از مگوها هیچ حرفی نمی زنیم ، اما دیر نباشد زمانی که بسیاری از مگوها گفتنی شده و برای خیلی ها مایه تاسف ، برخی خیلی ها سوژه پیگیری و برای خیلی ها باعث خجالت خواهد شد. این بیانات نه یک تهدید است و نه یک گردنه گیری . اگر اصلاح بوجود آمد ، همه چیز طبق روال گذشته بوده و می ماند . وای به روزی که این رویکرد ما باعث تشدید انحرافات شده باشد؟

اما در خصوص مقاله حاضر، ما نیز از برادر عزیزمان دکتر عزیزی، پرسشگری های خاصی در حوزه بهزیستیو همچنین عملکرد کمیسیون اجتماعی در دوره تصدی ریاست ایشان ، داشته و داریم و امیدواریم با نشستی مشترک، بخشی از این مسائل حل گردد. خوانندگان عزیز وبلاگ، منتظر اخبار تکمیلی باشند.          یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
نقد نیوز دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 05:56

بیش از 118 نماینده مجلس شورای اسلامی با رایزنی های مدیر کل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نامه قدردانی و تشکر از رئیس جمهور برای تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان و ابقای مرتضوی در پست ریاست این سازمان را امضا کرده اند.

اکنون سوال این است که با آنهمه جنجال در مجلس و طرح استیضاح و شکایت به دیوان عدالت اداری از سوی نمایندگان مجلس این تشکر جانانه چه معنی خواهد داشت و چرا ملت نباید بدانند که کدام نماینده پای چنین طوماری را امضاء کرده است.

آیا نباید نام نمایندگان و حامیان مرتضوی را منتشر کرد و پرسید که منتخبین مردم چگونه طومار پشتیبانی از فردی را نوشته اند که متهم اصلی پرونده ای ملی است و اکنون در آستانه محاکمه قرار دارد، آنهایی که از قوه قضاییه گلایه می کردند و تاخیر در محاکمه و مجازات مرتضوی را خواستار می شدند باید ببینند که چه عزمی پشت برائت اوست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد