مخالفت مجلس با افزایش حقوق کارمندان سازمان بهزیستی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بحث و بررسی فراوان در خصوص طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان بهزیستی کشور، با اکثریت قاطع با این طرح مخالفت کردند.


  

 


 


طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور که درصدد افزایش حقوق کارکنان سازمان بهزیستی در حوزه ستادی، مجتمع‌های خدمات بهزیستی و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها از محل صرفه‌جویی اعتبارات هزینه‌ای و فروش اموال و املاک مورد نیاز این سازمان بود ، پس از مخالفت نماینده دولت، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد، حاجی دلیگانی و موسی غضنفرآبادی و موافقت قربانی، ندیمی، شفیعی و عزیزی با 71 رای موافق، 92 رای مخالف و 24 رای ممتنع از 235 نماینده حاضر در جلسه به تصویب نرسید.

این طرح در مغایرت با اصول 52، 57 و 55 قانون اساسی، مواد 68 و 69 قانون مدیریت خدمات کشوری و مواد متعدد قانون برنامه پنجم توسعه بود. از این رو آقای لاریجانی اعلام نمود که پذیرش طرح حاضر،  نیاز به آرای مثبت دو سوم نمایندگان مجلس دارد.

مطالب فوق برگرفته از سایت همشهری آنلاین ، با کد خبر 240750، مورخ 10.9.1392 می باشد. آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://hamshahrionline.ir

 

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

اینکه حقوق کارکنان بهزیستی بغیر از کارکنان ساختمان شهید فیاض بخش   کم می باشد، امری پذیرفته شده بوده و نمی توان آن را انکار نمود به گونه ای که حتی در تامین بودگی حداقلی کارکنان نیز مشکل ایجاد می کند. از طرف دیگر در طرح فوق ذکر شده که منابع از محل صرفه‌جویی اعتبارات هزینه‌ای و فروش اموال و املاک مازاد سازمان تامین می شود . ما هم امیدواریم سازمان های بازرسی و نظارتی سرفصل هایی که سازمان بهزیستی ادعای صرفه جویی در هزینه آن را دارند بررسی کنند و بر شیوه عمل و سطح و میزان عملکرد ارایه شده و همچنین راست آزمایی آمارهای ارایه شده توسط سازمان بهزیستی دقت بورند.

همچنین در خبر فوق ادعا شده که بخش دیگری از هزینه ها از طریق فروش املاک و اموال مازاد سازمان تامین می گردد. این در حالی است که سازمان بهزیستی بخشی از املاک مازاد خود را در سال 1392 به فروش رسانید.

نکته آخر اینکه ، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی در  24 اردیبهشت ماه 1393 بیان نموده بود که موضوع افزایش حقوق شاغلان بهزیستی در دست بررسی است و به زودی اعلام می شود. علی ربیعی از بررسی افزایش میانگین 500 هزار تومانی به حقوق شاغلان در بهزیستی خبر داد .

سوال ما از وزیر محترم این است که سرفصل و محل تامین هزینه کجا است؟ آیا از اعتبارات وزارتخانه ای می خواهید بدهید؟ راستی پول حاصل از فروش املاک مازاد بهزیستی در سال 1392 در قالب درآمد اختصاصی چی شد؟ سرفصل های صرفه جویی در هزینه های سازمان بهزیستی کدامند و به چه میزان می باشند؟ و ..... . آقای وزیر لطفا با بهزیستی جدی تر باشید سرنوشت حداقل 2 میلیون نفر و با نگاهی حداکثری نزدیک به پنج میلیون نفر به اقدامات و سطح کارآمدی این سازمان بستگی دارد.       یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
قریشی چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 12:41

باید انگیزه‌ای برای پرسنل سازمان بهزیستی ایجاد کرد تا بتوانند از این مددجویان نگهداری کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد