یک انتصاب غیر قانونی دیگر

خانم بهرامی با مدرک مدیریت صنعتی و بدون داشتن حتی یک روز سابقه  فعالیت مرتبط با بهزیستی و از آن مهمتر بدون داشتن رابطه استخدامی با هیچ نهاد و سازمانی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز منصوب شد تا استاندار البرز ثابت کند که ممنوعیت جذب نیرو و انتصاب بدون داشتن رابطه استخدامی تنها یک بهانه ای بیش برای مردم عادی و بدون ارتباط و لابی های قوی سیاسی و اجرایی با  مسوولان ارشد نیست و می توان در هر زمان و مکان ممکن در هر اداره و در هر جایگاهی بدون داشتن شرط سن ، مجوز استخدام و استعلام انتصاب منصوب و شاغل شد.

 

 

استاندار البرز که در جلسه معارفه خانم افروز بهرامی از تمامی اقراق ها و غلو ها برای تعریف از توان مدیریت و اجرایی وی استفاده کرد هیچ اشاره ای به اینکه آیا وی رابطه استخدامی با نهاد و اداره و یا سازمانی دارد یا نه، نکرد و  فقط به تعریف و تمجید های بی دلیل از وی پرداخت و وی را مدیری بسیار توانمند و تحول آفرین معرفی کرد.اما با این حال و بر اساس منابع آگاه، خانم دکتر بهرامی نه تنها هیچ سابقه مرتبطی با بهزیستی ندارد بلکه تخصص و تحصیلات وی نیز غیر مرتبط و صنعتی است علاوه بر این وی به رغم تمام احترامی که می توان برای شایستگی مدیریتی اش قایل شد با هیچ نهاد و اداره ای رابطه استخدامی ندارد و از این منظر این انتصاب را می توان غیر قانونی و مشکل برانگیز بر شمرد(این خبر تا تاریخ اول بهمن ماه 1392 ، 535 کامنت مثبت و چهار کامنت منفی دریافت کرده است).

 

مطالب فوق برگرفته از سایت تحلیلی خبری رو تیتر ، در روز پنجشنبه مورخ 30.8.1392 می باشد. آدرس سایت اخذ اطلاعات:  http://www.rotitr.com

 

مراسم معارفه مدیر کل جدید بهزیستی استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره کل بهزیستی استان البرز در ظهر روز یکشنبه 26/ 8/ 1392 با حضور استاندار البرز، رییس سازمان بهزیستی کل کشور و جمعی از مدیران کشوری و استانی در سالن میلاد کرج برگزار شد. همایون هاشمی در این مراسم بیان داشت که چرخ توسعه در حال چرخیدن است و جامعه در حال پیشرفت است در زمینه صنعت پیشرفت های چشمگیری را شاهد هستیم ولی این پیشرفت های روزافزون آسیب های اجتماعی را در بر خواهد داشت. وی گفت: سازمان بهزیستی خوشبختانه یک سازمان سیاسی نیست و محور فعالیت هایش مسائل اجتماعی است و محور دیپلماسی این سازمان را، مردم تشکیل می دهند و توسعه در زمینه خدمات رسانی سرلوحه کار تمامی کارکنان است. وی خاطرنشان کرد: ادبیات سازمان بهزیستی با دیگر سازمان ها متفاوت است و در این ادبیات بی انگیزه بودن و مجادله های سیاسی و خمودگی جای ندارد و یک روحیه جهادی می طلبد و ......

مطالب فوق برگرفته از خبرگزاری مهر ، با کد خبر 2176844 ، مورخ 26.8.1392 می باشد. آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://www.mehrnews.com  

 

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است):

نظیر چنین انتصاباتی در سازمان بهزیستی به کرات اتفاق افتاده است. بعنوان نمونه در استان تهران ، انتصاب معاون اداری مالی ساختمان فیاض بخش ،انتصاب دانشجوی کارشناسی به سرپرسی یک دفتر، انتصاب افرادی دیپلمه به سمت مدیر کلی استان خاص( وقتی سایرین به اشتباه و از روی بی اطلاعی به وی دکتر می گفتند، یک بار هم نگفت که بنده دکتر نیستم و دیپلمه هستم). جذب غیر قانونی افراد از نهادهای عمومی، جذب برخی از نورچشمی ها و ظاهر قانونی بخشیدن به فرآیند جذب (در صورت نیاز هر مرجع قانونی، مدارک مربوطه و اطلاعات تکمیلی بشکلی رسمی ارایه خواهد شد).

هر چند نویسندگان وبلاگ حاضر همانند هزاران متخصص حاضر در صحنه مدیریتی و کارشناسی کشور، اعتقاد چندانی به بحث وجود ارتباط مستقیم بین رشته تحصیلی و سمت مدیریتی ندارند. اما نکته جالب ، همگرایی همایون هاشمی با برخی از استانداران دولت تدبیر و امید است. همگرایی که تحلیل آن از جنبه های گوناگون می تواند مورد بحث قرار گیرد. بنظر می رسد که ایشان این بار قصد سرمایه گذاری ارتباطی روی استانداران دولت تدبیر و امید و محکم کردن جای پای خود را دارد. کاری که در چند سال گذشته، در مجلس انجام داد.ولی می توان این گونه نیز استنتاج نمود که هر دو طریق در پیش گرفته شده توسط وی، بزودی ناکارآمدی خود را نشان داده و حلقه های ارتباطی ایشان روز به روز ضعیف تر خواهد شد. باید منتظر بود و قضاوت را به آینده سپرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد