ناخدای آینده کشتی بهزیستی کیست؟


علیرضا امیرپور - مشاوررییس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور در دولت هفتم

جانشین دکتر همایون هاشمی برای موفقیت در کار و اعتلای مجدد سازمان به خصوص در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی راه زیادی در پیش دارد چرا که چشم امید میلیون ها نفر از جمعیت کشور به این سازمان دوخته شده است.

  

نزدیک به یک ماه از شروع به کار دولت تدبیر و امید گذشته است و ترکیب کابینه بجز تعدادی از معاونان رییس جمهور کامل شده است و قطار دولت جدید بر روی ریل دکترحسن روحانی به راه افتاده است اما در میان سرنوشت راهبری و مدیریت تعداد زیادی از سازمان ها و نهادهای دولتی و عمومی که در جای خود از اهمیت زیادی برخوردار است هنوز معلوم نیست. سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی دولتی آسیب های اجتماعی و معلولیت های جسمی و روانی و حامی خانوادهای بی سرپرست و متصدی آموزش های پیش دبستانی و ..،یکی از همین سازمان های مهم و تاثیر گذار در جامعه است که چشم امید چند میلیون نفر از شریف ترین و محروم ترین اقشار جامعه به این سازمان است. سازمانی که در چند سال گذشته حرف و حدیث های فراوانی از ناکارآمدی و ضعف آن در خصوص حمایت همه جانبه از معلولان وتوانخواهان و آسیب دیدگان اجتماعی  و معتادان و  بی سرپرستان  و نیز بعضی سوء استفاده ها و فسادهای مالی در حوزه های اقتصادی و خیریه های وابسته آن نقل محفل رسانه ها بوده است.

رییس آینده سازمان بهزیستی کشور  می‌بایست در کنار پاک دستی و برخورداری از سابقه شفاف مالی و اقتصادی در زندگی شخصی و سازمانی با این سازمان از نزدیک آشنا بوده و به ابعاد مختلف کاری این سازمان بزرگ که هم عرض یک  وزارتخانه از لحاظ بودجه و امکانات و نیروی انسانی می باشد احاطه و تسلط  کامل داشته باشد به این منظور انتخاب رییس  از درون خانواده بهزیستی  که سابقه کار مفید و موثر و کارنامه ای قابل قبول حداقل در سطوح عالی در این سازمان را داشته باشد و شناخت کافی از حوزه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی سازمان را داشته باشد یک ضرورت انکار ناپذیر است.

پاک دستی و شفافیت مالی و اقتصادی در زندگی شخصی رییس سازمان از آن جهت دارای اهمیت فراوانی است که  منابع این سازمان اعم از منابع دولتی و مشارکت های مردمی و خیریه  متعلق به محروم ترین و ضعیف ترین اقشار و دهک های پایین جامعه است و هر گونه حیف و میل و سوءاستفاده از منابع مالی گسترده این سازمان برداشتن لقمه ای از سفره محقر و ناچیز محرومان تلقی شده و آه و نفرین ابدی این شریف ترین آحاد مردم را به همراه خواهد داشت. 

یاد آوری می گردد دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در انتخاب شایسته دکتر سید تقی نوربخش از مدیران ارشد قدیمی و خوش نام و پاک دست سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیر عامل سازمان  هوشمندی و درایت خود را در حوزه منابع انسانی نشان داد و امید است این ذکاوت مدبرانه در انتخاب مدیری شایسته و توانمند برای سازمان بهزیستی تکرار گردد.

رییس آینده سازمان بهزیستی می بایست مورد اعتماد و حمایت  شخص ریس جمهور محترم و کابینه دولت و باورمند به شعارهای دولت تدبیر و امید و  همگام با وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی باشد. چرا که امروزه سازمان با چالش های بی شماری مواجه است و بدون همراستایی و حمایت موثرو همه جانبه  دولت یازدهم عبور از این سنگلاخ مشکلات و معضلات درون و برون سازمانی  نه تنها سخت و مرارت افزا بلکه ناممکن است. امروز مردم شریف و نجیب ایران سخت تشنه مشاهده تغییر در برنامه ها و اقدامات دولتمردان و مسوولان مختلف برای برای برون رفت از شرایط نابسامان  جاری کشور هستند .

جانشین دکتر همایون هاشمی  برای موفقیت در کار و اعتلای  مجدد سازمان به خصوص  در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات معیشتی  راه زیادی در پیش دارد چرا که چشم امید میلیون ها  نفر از جمعیت کشور به این سازمان دوخته شده است!

 

مطالب فوق برگرفته از سایت  تعامل نیوز، با کد مطلب 50684 مورخ 1392.6.8 می باشد.

آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://www.taamolnews.ir

 

برخی از کامنت  های مخاطبین(تا تاریخ 1392.10.8):

آقای امیرپور (نویسنده مقاله) مثل اینکه شما هم از جای دیگری ناراحت هستید عزیز دل برادر...

با عنایت به شرایط حساس کشور در حوزه مسائل اجتماعی به خصوص کاهش اعتماد اجتماعی افزایش آمار جرم وجنایت و ... و همچنین تاکید دولت محترم بر پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، امید است براساس شعار شایسته سالاری از افراد متخصص و متعهدی همچون .....، برای هدایت این سازمان بزرگ اجتماعی استفاده شود.(با عرض پوزش، نام برای عدم تبلیغ حدف شده است).

به نظر من باید یک فرد اخلاقی و جدی که سازمان را یا از قبل بشناسد یا فرصت شناخت به او داده شود.مهم این است که رویکرد علوم انسانی و جامعه شناسانه داشته باشد چرا همیشه پزشکان در راس سازمان بودند و نگاه پزشکی در سازمان بوده و همیشه یا با کمیته امداد یا وزارت بهداشت یا اخیرا در هشت سال گذشته با شهرداری مشکل داشته و موازی کاری متقابل با آنها داشته ایم،حتی با آموزش و پرورش. من آقای دکتر ....، مدیر ...... ، را پیشنهاد می کنم. (با عرض پوزش، نام و سمت فرد پیشنهادی برای عدم تبلیغ حدف شده است).

 

با سلام. به نظر من حتما باید از بدنه سازمان باشد.

......

 

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است):

بنظر که حرفی برای گفتن نیست. یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد