رییس سازمان بهزیستی: بیش از30 درصد کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،«همایون هاشمی» روزیکشنبه در حاشیه همایش ملی کودکان خیابانی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: حضور کودکان خیابانی اتباع بیگانه هزینه های زیادی به کشور وارد می سازند. وی با بیان اینکه بهزیستی سالانه ساماندهی پنج هزار کودک خیابانی را در دستور کار خود دارد ، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 600 کودک خیابانی ساماندهی شدند که این ارقام تا پایان سال تغییر خواهد کرد.

 

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت ساماندهی کودکان خیابانی براساس طرح توسعه توانمندسازی مبتنی برجامعه انجام می گیرد. درصورتیکه این طرح به شبکه های غیردولتی و خصوصی وصل شوند ، ظرفیت ساماندهی کودکان خیابانی به 15 هزار کودک در سال افزایش می یابد. هاشمی گفت: کودکان خیابانی پس از ساماندهی در مراکز بازتوانی ، آموزش های لازم را فرامی گیرند و به خانواده هایشان بازگردانده می شوند. وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی کودکان خیابانی، خلاء قانونی وجود ندارد، افزود: البته در مراحل اجرایی این قانون با مشکلاتی مواجه هستیم از جمله اینکه بهزیستی بعد از ساماندهی و بازتوانی این کودکان - زمانی که در مرحله فراگیری آموزش قرار دارند-  خانواده های آنان با داشتن حکمی از مراجع قضایی ، این کودکان را از بهزیستی بازپس می گیرند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور،متاسفانه انسجام کافی در مراحل اجرایی ساماندهی کودکان خیابانی بین دستگاه های مختلف وجود ندارد ؛ هرچند دستگاه ها وظایف ذاتی خود را انجام می دهند. هاشمی افزود: هرچند در طرح ساماندهی کودکان خیابانی، منع قانونی وجود ندارد اما درمورد ساماندهی متکدیان، خلاء قانونی زیادی احساس می شود که باید دستگاه های ذیربط در این قضیه وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: کشور ما در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی در مقایسه با کشورهای همسایه در شرایط خوب و مطلوبی قرار دارد اما آرمانی نیست. هاشمی درمورد لایحه کودکان کار و خیابان نیز افزود: این لایحه در مراحل نهایی قرار دارد و در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری و بررسی است و به زودی این لایحه تصویب و ابلاغ می شود.

مطالب فوق برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، با کد خبر 81056607، مورخ 4.12.1392 می باشد. آدرس سایت اخذ اطلاعات: http://www.irna.ir

 

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است):

آقای رئیس یا تو سوتی دادی یا معاون محترم اجتماعی سازمان. دکتر نفریه در تاریخ 24/11/1392 گفته که 70 درصد کودکان کار از اتباع بیگانه هستند. سایت تابناک رو بخون . نمی خوابید بگید که در ایران بجای کودک کار با کودک خیابانی طرف هستید؟ نمی خواید بگید که بین کودک کار و خیابانی تفکیک قایل شده اید و بیشتر کودکان خیابانی کشور را ، ایرانی ها تشکیل می دهند؟؟؟ بگذریم و بپردازیم به سوالات اصلی:

آقای رئیس سازمان بهزیستی، اگر برایتان امکان دارد، ساماندهی را از دیدگاه خودتان برای جامعه فهیم کارشناسی کشور تعریف کنید؟؟؟ تا افکار عمومی بداند که شما 2600 نفر ساماندهی شده را شامل چه چیزهایی می دانید. دوم، خواهش می کنیم جمله( ظرفیت ساماندهی کودکان خیابانی براساس طرح توسعه توانمندسازی مبتنی برجامعه انجام می گیرد) را برای ماهای بی سواد تشریح کنید تا شاید اندکی به دانش نداشته ما اضافه شود. سوم ، لطف کنید منظورتان را در خصوص جمله( هرچند در طرح ساماندهی کودکان خیابانی، منع قانونی وجود ندارد اما درمورد ساماندهی متکدیان، خلاء قانونی زیادی احساس می شود که باید دستگاه های ذیربط در این قضیه وارد عمل شوند) بیان نموده و بگویید دقیقا چه کاری؟چهارم اینکه شرایط ایران را با کدام کشورهای همسایه مقایسه کرده اید و نتیجه گرفته اید که وضع ما خوب است و چرا؟ ببخشید که تمام صحبت های شما برای ماهای کم خرد ، جای سوال داشت؟ تقصیر شما نیست، احتمالا خبرنگاران خوب مطلب را منتقل نکرده اند؟

پیشنهاد ما این است که چند سطر زیر را هم بر ما منت گذاشته و بخوانید(اقتباس آزاد از خبر اتفاق شرم آور در فوتبال ایران ، برگرفته از سایت پارسینه) :

گناه بی تفاوتی در برابر سوء استفاده از کودکان کار و خیابانی و در مواردی خانواده آنها از آن دست گناهان شنیعی است که با آب زمزم و هیچ شوینده درجه یک دیگری پاک نمی شود. شاید ما عادت کرده ایم که در پی درمان این زخم ها نباشیم، کی حوصله اش را دارد! ما به زخم عادت می کنیم، بعد از مدتی آن را می پذیریم، جزئی از زندگی مان می شود، معمولی، بی اهمیت و قابل تحمل! دیگر نه دردناک است، نه زشت! افشای این گونه آسیب ها و دردها و بعضا رازها، که از متجاوز تا قربانی و افکار عمومی تا وجدان فردی ترجیح می دهند زیر فرش قایمش کنند و تنها برای لحظاتی چند سری از روی تاسف برای آن تکان دهند، چه سودی دارد؟ کاش حداقل در لندن رخ می داد تا وجدان بیدار «اسماعیل فلاح» گزارشی شرم آور از آن تهیه می کرد و ما برای انحطاط اخلاقی غرب و بی تفاوتی همنوع نسبت به همنوع خود، به نشانه تاسف سری تکان می دادیم.

یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد