حاشیه ها - خرداد 1393

پست حاشیه ها در وبلاگ حاضر، قصد انعکاس اخبار و شنیده های رسمی و غیر رسمی مرتبط با بهزیستی ، حوزه فعالیت های حمایتی و مواردی همانند را دارد :

* تکذیب خبر راه‌اندازی شبکه معلولین در صداوسیما : به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد که خبر راه‌اندازی شبکه معلولین توسط این سازمان صداوسیما که چندی پیش از سوی برخی افراد در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منتشر شده بود غیرواقعی است. صداوسیما در ارتباط با راه‌اندازی شبکه‌ای با این عنوان خبررسمی اعلام نکرده است (3/3/93).

 

 

* استفاده تبلیغاتی از عکس رئیس جمهور به نفع بهزیستی : سایت بازتاب آنلاین در انعکاس خبر مربوط به راه‌اندازی خط تولید دی.پی.پروپین(محرک رشد) با حضور رئیس جمهور و دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس محمدرضا نعمت وزیر صنعت، معدن و تجارت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور، در شرکت دارو پخش، اقدام به انعکاس عکس روحانی در پس زمینه ای از آرم سازمان بهزیستی نموده (کد خبر128825 مورخ 9/3/93 ) ، که جای سوالات بسیاری را برای ما ایجاد کرده است؟

* نامه سرگشاده بیش از دویست تن از مددکاران اجتماعی سراسر کشور به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی : در این نامه که خطاب به علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نوشته شده است، از وضعیت مدیریت در بهزیستی گله شده و همچنین شاخص های مدیران مناسب و نامناسب ذکر شده است (10/3/93) . نویسندگان  معتقدند که آن چه که در حوزه اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی مشاهده می شود وجود مثلث سیاهی است که به تولید و باز تولید آسیب های اجتماعی کشور در طول سال ها پرداخته و همچنان به گسترش سیاهی خود ادامه می دهد .

* نوه امام راحل صبح امروز در همایش کار و محرومیت در گفتمان امام خمینی(ره)، گفت: در نگاه اسلام، فقرا محترمند اما فقر محترم نیست. مستضعفان محرومند اما استضعاف امری پذیرفته شده نیست، زیرا تلاش‌ها برای از بین بردن آن است نه حاکم کردن آن. طبعاً ایجاد بنگاه‌های خیریه در جامعه واجب است ولی نگاه دولت و حکومت و یک نظام در مقابله با فقر و سیستم ظالمانه نباید صرفاً یک بنگاه خیریه باشد و چشم خود را در باقی وظایفش ببندد، بلکه باید در بلندمدت چشم‌انداز دولت‌ها به نقطه‌ای برسد که دیگر جامعه به ایجاد بنگاه خیریه در درون خود نیازی نداشته باشد(10/3/93 ، خبر آنلاین).

* بررسی افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق شاغلان در بهزیستی(24/2/93) : وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی افزایش میانگین ۵۰۰ هزار تومانی به حقوق شاغلان در بهزیستی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، دکترعلی ربیعی ضمن بیان این مطلب گفت: موضوع افزایش حقوق شاغلان بهزیستی در دست بررسی است و به زودی اعلام می شود.این در حالی است که در بند دوم  انتظارات وزیر از رئیس سازمان بهزیستی(حکم ابقای همایون هاشمی) که چند روز پس از این خبر ارایه شد، ارتقای کیفیت زندگی کارکنان سازمان بهزیستی آورده شده است . نکته جالب توجه دیگر در بیانات وزیر، اشاره ایشان به سالم سازی ، شفاف سازی و اصلاح نظام مدیریت سازمان هایی بوده که بخشی از نظام جامع رفاهی را تشکیل می دهند.

* سال تحول بهزیستی : شنیده شده که دکتر ربیعی سال 1393 را، سال تحول بهزیستی می داند . وی بیان نموده مذاکراتی نیز با سازمان بهزیستی برای تحقق شعار امسال این سازمان به نام “سال تحول بهزیستی” انجام شده که چند وقت دیگر برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد. از طرف دیگر گفته که به طور هدفدار با فقر صفر، مبارزه خواهیم کرد و  رویکرد بهزیستی در سال جدید باز گرداندن مددجویان به کانون خانواده است .

* نیمی از بودجه بهزیستی توسط کمک های مردمی تامین شده است؟ : شنیده شده دکتر ربیعی در بازدید از مرکز آسیب دیدگان اجتماعی سرای احسان (ایلنا 25/2/93) ، گفته که حدود نیمی از بودجه بهزیستی توسط کمک‌های مردمی تامین شده است . وبلاگ بهزیستی نیوز ضمن اعلان تعجب رسمی، به استحضار وزیر محترم می رساند که چنین چیزی نمی تواند به هیچ وجه صحت داشته باشد و اطلاعات ارایه شده به حضرتعالی به احتمال زیاد کذب است. در بهزیستی ، بدلیل عدم تفکیک درآمد اختصاصی از درآمد مشارکت ها و شیوه محاسبه خاصی که جریان دارد(در صورت صلاحدید وزیر محترم ، خدمت ایشان عرض خواهد شد)، اقدام به ارایه چنین آمار مسئله داری شده است . در این مورد خاص ، منتظر روشنگری سازمان بهزیستی هستیم .

مطالب فوق برگرفته از وب سایت ها و رسانه های گوناگون رسمی کشور می باشد.

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

پست حاشیه،بدلیل روشن بودن اخبار و شنیده های ارایه شد و بجز برای موارد خاص ، فاقد ارایه نظر توسط کارشناسان و مدیران وبلاگ می باشد.   یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 14:47

یک تیر و چند نشان شده است. پیشنهاد می کنم برای انتصابات و موارد مربوط به آن یک صفحه و پست جداگانه درست کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد