آیا همایون هاشمی می تواند پاسخگو به تعهدات مطرح در حکم ابقا خود باشد؟

وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی طی حکمی همایون هاشمی را در سمت رئیس سازمان بهزیستی کشور ابقا کرد. علی ربیعی در حکمی ادامه فعالیت دکتر همایون هاشمی در سمت معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تمدید کرد. بر این اساس ، همایون هاشمی که از ۳ سال قبل ریاست سازمان بهزیستی کشور را برعهده داشته ، از این پس نیز در این سازمان فعالیت خواهد کرد. متن حکم بشرح زیر است :

 

 

نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور» منصوب می‌شوید.

شاهد مقطعی از حیات جامعه ایرانی هستیم که با گسترش آسیب‌های اجتماعی و حضور جمعیت قابل توجهی از گروه‌های صدمه‌دیده، کم‌توان و در معرض خطر قرار همراه است . بدون شک موفقیت در کاستن از این دسته آسیب‌ها و رنج‌ها که مردم تحمل می‌کنند نیازمند استفاده از دانش، تجربه، تعهد و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است. انتظار می‌رود با تلاشی بسیار بیشتر از گذشته با عنایت به گفتمان و رویکردهای دولت تدبیر و امید، توجه کردن به برنامه‌های ارائه شده از سوی اینجانب به مجلس شورای اسلامی و در چارچوب وظایف سازمان بهزیستی، با محوریت موارد زیر عمل نمایید.

-        دانش‌محور کردن برنامه‌ریزی، مدیریت و ارائه خدمات در سازمان بهزیستی

-        ارتقای کیفیت زندگی کارکنان سازمان بهزیستی

-        ایجاد جامعیت در ارائه خدمات امدادی و حمایتی

-        توسعه خدمات پیشگیرانه، آموزشی و توانمندسازی در حوزه‌های حمایتی

-        جلب مشارکت مردمی و تقویت تأثیرگذاری نهادهای مردمی در حوزه عملکرد سازمان بهزیستی

-        ساماندهی نظام آمار و اطلاعات درباره گروه‌های هدف سازمان

-        طراحی و اجرای برنامه‌ها مرتبط با گروه‌های هدف با رویکرد توانمندسازی پایدار

-        کمک به اجرای برنامه‌های کاستن از پیامدها و کنترل آسیب‌های اجتماعی

-        اصلاح و تدوین قوانین و مقررات در راستای توانمندسازی گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر

با توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم اقدامات و گروه‌های هدف سازمان بهزیستی، انتظار می‌رود مشارکت فعال متخصصان و سازمان‌های علمی مرتبط با حوزه فعالیت سازمان بهزیستی را جلب نمایید و میزان دانایی سازمانی را نیز ارتقا دهید. توفیق جنابعالی را در انجام وظایفی که به عهده دارید از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.                                              علی ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی

مطالب فوق برگرفته از وب سایت سازمان بهزیستی کشور، مورخ 29/2/93 و به آدرس زیر می باشد: http://www behzisti.ir .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

ضمن تبریک به آقای همایون هاشمی برای این انتصاب ، مواردی چند از این حکم برای ما جای سوال داشته و دارد.

- از دید گاه ما ، هرمونتیک(تاویل بیان) متن حکم نشان دهنده نزدیکی زبان نگارشی متن حکم با ادبیات برخی از افراد فعال در سازمان بهزیستی است. چنانچه این نظر درست باشد(پیش فرض)،آیا متن از دفتر وزارتی تهیه و ابلاغ شده یا به دفتر وزارتی فرستاده شده است(مثلا درخواست وزیر برای تهیه و ارسال متن حکم توسط سازمان و ارسال برای امضا وزیر )؟

- در پیامک تبریک رد و بدل شده بعد از انتصاب آقای همایون هاشمی، از قدرشناسی وزیر محترم تشکر شده است؟

- در حکم ابقا ، عبارت معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی آمده که مفهوم آن برای ما جای سوال دارد؟

- عبارت اولیه پاراگراف دوم حکم قابل فهم نیست: شاهد مقطعی از حیات جامعه ایرانی هستیم که با گسترش آسیب‌های اجتماعی و حضور جمعیت قابل توجهی از گروه‌های صدمه‌دیده، کم‌توان و در معرض خطر قرار همراه است( کلمه قرار یعنی چه؟؟؟).

-  ......

ورای این موارد ، بنظر شما خوانندگان محترم آیا همایون هاشمی و تیم همراه می توانند در حوزه های ده گانه مورد اشاره در حکم ابقا موفق بوده و بشکل مناسب عمل کنند؟ آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در دانش محور کردن برنامه ریزی، مدیریت و ارائه خدمات در سازمان بهزیستی باشد؟آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در ارتقای کیفیت زندگی کارکنان سازمان بهزیستی باشد ؟آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در ایجاد جامعیت در ارائه خدمات امدادی و حمایتی باشد؟آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در توسعه خدمات پیشگیرانه، آموزشی و توانمندسازی در حوزه های حمایتی باشد؟آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در جلب مشارکت مردمی و تقویت تاثیرگذاری نهادهای مردمی در حوزه عملکرد سازمان بهزیستی باشد؟ آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در ساماندهی نظام آمار و اطلاعات درباره گروه های هدف سازمان باشد؟ آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در طراحی و اجرای برنامه ها مرتبط با گروه های هدف با رویکرد توانمندسازی پایدار باشد؟ آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در کمک به اجرای برنامه های کاستن از پیامدها و کنترل آسیب های اجتماعی باشد؟ آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در اصلاح و تدوین قوانین و مقررات در راستای توانمندسازی گروه های هدف و آسیب پذیر با توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم اقدامات و گروه های هدف سازمان بهزیستی باشد؟ آیا مدیریت ابقا شده سازمان بهزیستی و تیم همراه می تواند موفق در جلب مشارکت فعال متخصصان و سازمان های علمی مرتبط با حوزه فعالیت سازمان بهزیستی و ارتقا میزان دانایی سازمانی باشد؟ بدون پیش قضاوت ، منتظر و مشتاق بررسی عملکرد دوره ای سازمان بهزیستی در سال تحول این سازمان هستیم.                                      یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
ترلان دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 14:45

بنظر می رسد با توجه به اینکه نقشه راه ندارد و تیم قوی نیز او را همراهی نمی کنند و تمرکز خودش را بر تبلیغ رسانه ای و ارتباط گیری قرار داده است، نتواند موفق شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد