افشاگری یک - این لکه ننگ چگونه پاک می شود


به تدریج و با درنظرگیری برخی ملاحظات، وبلاگ حاضر پرونده برخی از فسادها و فعالیت های مسئله دار در بهزیستی را منتشر نموده یا باز نشر خواهد کرد. سازمان های نظارتی می توانند بر اساس اطلاعات و سرنخ های  بدست آمده از مستندات این قسمت به شکل شایسته تری، انجام وظیفه نمایند .  همچنین افراد حقیقی و حقوقی خاصی که بر علیه آنها حرفی زده شده است، در صورت وقوع جرم و یا پایمال شدن حقوق حقه شان، می توانند از منابع اطلاعاتی وبلاگ حاضر و در صورت عدم بیان منابع اطلاعاتی،  از وبلاگ حاضر ، شکایت حقوقی نمایند.

 

 

نقد نیوز - سرویس اقتصادی : ای کاش علی (ع) سر بر می داشت و عثمان های زمان را می دید ، می دید که در گوشه هایی از همین خاک مقدس جمهوری اسلامی عده ای با سختی و مشقت های فراوان در پی نان شب هستند و اگر به دست بیاورند آن را با یتیمان قسمت می کنند و عده ای دیگر هرگز در تناول سیری ندارند و با رانت خواری و فساد ، نان شب یتیمان را در شکم تاجران میریزند و پورسانت "نان یتیم خوردن" می گیرند و روز به روز هم عربده شان رساتر می شود. بلی درست متوجه شدید بحث بر سر یک فساد اقتصادی از کثیف ترین و بدترین وجه آن است . فسادی که در آن حق معلولان و یتیمان و بی سرپرستان جامعه به رذیل ترین شکل تضییع می شود. این پرونده فساد در حکومت اسلامی از کثیف ترین و رذیل ترین پروندهایی است که تا به حال کشف شده است.

* کثیف ترین پرونده مفاسد اقتصادی

سخن از مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی ؛ رانت خواری و سوء استفاده های مالی است ، موضوعی که حضرت علی (ع) در دومین روز خلافتش در پی رانت خواری های گسترده عثمان در خطبه 15 نهج البلاغه آن را تبیین می کند :"به خدا سوگند!  بیت المال تاراج شده را هر کجا که بیابم به صاحبان اصلی آن بازمی گردانم,گر چه با آن ازدواج کرده ,یا کنیزانی خریده باشند,زیرا در عدالت گشایش برای عموم است و آن کس که عدالت بر او گران آید ,تحمل ستم برای او سخت تر است".ای کاش علی (ع) سر بر می داشت و عثمان های زمان را می دید ، می دید که در گوشه هایی از همین خاک مقدس جمهوری اسلامی عده ای با سختی و مشقت های فراوان در پی نان شب هستند و اگر به دست بیاورند آن را با یتیمان قسمت می کنند و عده ای دیگر هرگز در تناول سیری ندارند و با رانت خواری و فساد ، نان شب یتیمان را در شکم تاجران می ریزند و پورسانت "نان یتیم خوردن" می گیرند و روز به روز هم عربده شان رساتر می شود. بلی درست متوجه شدید بحث بر سر یک فساد اقتصادی از کثیف ترین و بدترین وجه آن است . فسادی که در آن حق معلولان و یتیمان و بی سرپرستان جامعه به رذیل ترین شکل تضییع می شود.

* اصل موضوع چه بود؟

بهار  86 بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست سردار نقدی عزیز برای اولین بار با اقدامی قاطع ، انقلابی و قابل تقدیر و طبق رهنمود های مقام معظم رهبری ، بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی اقدام به کشف ، برخورد و افشای قاچاق کالا توسط یکی از گروه های سیاسی مدعی دروغین اصواگرایی کرد ؛ آن ستاد درباره این اقدام  خبر داد: "یکی دیگر از شبکه‌های بزرگ قاچاق ‏پوشاک که با سوء استفاده از معافیت خاص جهت انجام امور خیریه در حجم وسیع اقدام به قاچاق پوشاک می‌کرد ‏با تلاش پلیس آگاهی تهران بزرگ کشف شد."‏

سایت اقتصاد پنهان نوشت: "شرکت متخلف که موقوفه خاص سازمان بهزیستی است ‏با استفاده از معافیت قانونی آن سازمان ، پوشاک خارجی قاچاق را در خارج از کشور از قاچاقچیان دریافت و در ‏ازاء واردات آن به داخل کشور با استفاده از 100 درصد معافیت گمرکی ، اقلام مزبور را پس از ترخیص از گمرک ‏و در قبال دریافت مبلغی حدود (یک سوم) عوارض گمرکی در داخل کشور به قاچاقچیان تحویل می‌داده است."‏

شرکت متخلف موسسه بهزیست بنیاد نام داشت ؛ وابسته به سازمان بهزیستی کشور که با استفاده از معافیت قانونی سازمان بهزیستی و تحت ‏پوشش واردات و صادرات کالا تحت عنوان خیریه اقدام به قاچاق میلیارد ها تومان پوشاک خارجی ، گوشی تلفن ، آیفون تصویری ، برنج ، چای ، کلید مینیاتوری و لاستیک کامیون !!! و ... کرده است .

 افشای تخلفات صورت گرفته از سوی سردار نقدی باعث شد تا ابوالحسن فقیه رئیس وقت سازمان بهزیستی علی رغم انکار اولیه این موضوع و سپس انکار دخالت خودش در این رسوایی مالی ، پس از شش ماه با تایید تخلفات صورت گرفته ، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بهزیست بنیاد را عزل کند.با بررسی گفته های فقیه در رسانه ها این سؤال به وجود می آید که :  علی رغم این که وی از ابتدا به تخلفات آگاه بوده و خود نقش اساسی در این افعال مجرمانه داشته است ، چرا در چند مرحله اقدام به عوام فریبی و دروغگویی کرده است؟؟؟ گویا طبق حدیث امام صادق (ع) فراموش کرده بود که :« خداوند فراموشی را بر دروغ پردازان مسلط می سازد (بحار الانوار ، چاپ بیروت ، ج 69/ص251) .

برای نمونه فقیه می گفت : "بهزیست بنیاد از لحاظ حقوقی از سازمان بهزیستی جداست و اعضای هیئت مدیره آن شرکت حق امضا دارند و کیفر خواست برای بهزیست بنیاد صادر شده". اما کاملأ مشخص است که انجام این جرائم (قاچاق کالا)بدون تایید امضاء رئیس سازمان بهزیستی ممکن نبوده است . نقد نیوز برای اثبات این ادعا در نمونه ای از نامه فقیه "رئیس وقت سازمان بهزیستی" به گمرک را در سایت مربوطه، منتشر کرده است.

نکته مهم این جاست که بنا بر سند مورد اشاره، شرکت اماراتی فقط قصد اهدا 1500 کیلو پوشاک داشته است که فقیه درخواست ترخیص 50 تن پوشاک (یعنی 48500 کیلو اضافه تر) از گمرک می کند!!!

* خرداد 86 کشف فساد ؛ خرداد 89 رأی دادگاه !!!

نحوه رسیدگی به پرونده :

-        3/7/1386 اطلاعیه ستاد ، که حاکی از کشف شبکه فساد اقتصادی (بهزیست بنیاد) در سازمان بهزیستی بود.

-        10/4/1386 صدور دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران جهت انجام تحقیقات.

-         23/4/1386اعلام نتایج تحقیقات مقدماتی به دستگاه قضائی توسط پلیس آگاهی تهران.

-        26/5/1386 نامه گمرک به بهزیست بنیاد مبنی بر احراز جرم قاچاق و تعیین جریمه به میزان 623/984/836/6 ریال .

-        28/5/1386 نامه رئیس کل گمرک به رئیس بهزیستی مبنی بر احراز جرم قاچاق و تعیین جریمه به میزان مبلغ بند فوق .

-        3/6/1386 فقیه طی نامه محرمانه فوری به رئیس کل گمرک اعلام می کند : جریمه یاد شده با نظر این سازمان توسط آن شرکت (بهزیست بنیاد) پرداخت خواهد شد .

-        26/6/1386 پس از عدم پرداخت جرائم توسط بهزیست بنیاد ؛ نهایتأ گمرک بر علیه شرکت بهزیست بنیاد اعلام جرم می نماید.

-        14/7/1386 گمرک اعلام می نماید ؛ با توجه به این که در اسناد گمرکی ارائه شده نام سازمان بهزیستی کشور به عنوان صاحب کالا آمده است ، این سازمان در کنار سایر متهمین ... شناخته می شود.

-        16/11/1386 پس از ارسال کیفرخواست ناقص به دادگاه ، دادگاه جهت رفع نقص و انجام تحقیقات از فقیه پرونده را به دادسرا عودت می دهد .

-        24/11/1386 احضار ابوالحسن فقیه به عنوان متهم به دادسرا .

-        21/1/1387 به علت بی اعتنایی فقیه به احضاریه های صادرشده از سوی دادسرا ؛ حکم جلب آقای ابوالحسن فقیه با عنوان ریاست سازمان بهزیستی کشور صادر می شود.

-        21/1/1387 تا 11/3/1389 ، ابوالحسن فقیه با دستور یکی از مسئولان وقت عالی رتبه قوه قضائیه جلب نشد و قرار بر این شد که فقیه شخصأ در دادسرا حضور پیدا کند و توضیح دهد. علی رغم این که میزان اتهام فقیه با بقیه متهمین یکسان بود ، اما فقیه با قرار کفالت آزاد شد (در حالی که سایر متهمین با قرار وثیقه - سنگین تر از قرار کفالت- آزاد شده بودند) و تا خرداد 89 پرونده مفتوح ماند!!! .

-        11/3/1389 نهایتأ پس از سه سال کش و قوس و اطاله دادرسی به دلایل نامعلوم حکم شش نفر متهم اصلی پرونده طی رأی صادره از دادگاه انقلاب اسلامی تهران مبنی بر پرداخت تضامنی مبلغ 023/883/836/6 ریال جزای نقدی صادر می شود.

 * لکه ننگی که با این حکم ، پاک نمی شود:

مقام معظم رهبری (حفظ الله) : در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهاد نمی تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد(بند 7 فرمان هشت ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی) .

هنگامیکه با تلاش ها و پیگیری های بعمل آمده توسط معاونت بازرسی وقت ستاد ، گزارش کشف شبکه بزرگ قاچاق تحت پوشش امور خیریه به مرجع قضایی اعلام شد انتظار می رفت قوه قضائیه طبق الگوی حکومتی امام علی (ع) و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطع قضایی ،علاوه بر جزای نقدی مندرج در حکم ، نسبت به صدور حکم متناسب با جرم بر مبنای  "ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری" (هر کس به نحوی از انحاء ، امتیازاتی را که به اشخاص خاص [به طور مثال معلولین] به جهت داشتن شرایط مخصوص تفویض می گردد  ..... ، از آن سوءاستفاده نماید و یا در توزیع کالاهائی که مقرر بوده طبق ضوابطی توزیع نماید مرتکب تقلب شود و یا بطور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است {مثلا به اسم معلولین و خیریه از معافیت گمرکی استفاده شخصی کند} مجرم محسوب و علاوه بر رد اصل مال به مجازات سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال بدست آمده محکوم خواهد شد)، سه ماه تا دو سال حبس جهت سوء استفاده از موقعیت قانونی نیز اقدام نماید. چرا که اگر ابوالحسن فقیه از موقعیت قانونی جایگاه خود سوء استفاده نمی کرد،شرکت بهزیست بنیاد هرگز نمی توانست اقدام به قاچاق کالا نماید.

این پرونده فساد از کثیف ترین و رذیل ترین پروندهایی است که تا به حال کشف شده است چرا که قرآن کریم‌، به صراحت در چند آیه به احترام‌ و محبت و نراندن یتیمان تأکید کرده است‌. از جمله در آیة 17 سورة فجر می‌فرماید:"کَلآ بَل لآ تُکْرِمُون‌َ الْیَتِیم‌؛ بلکه شما یتیمان را گرامی نمی‌دارید." همچنین در آیة 9 سورة "ضحی‌" آمده است‌:"فَأَمَّا الْیَتِیم‌َ فَلاَ تَقْهَر؛ اما یتیم را مورد قهر و تحقیر قرار مده‌." تأکیدات قرآن کریم در تکریم یتیمان کجا ؟! و فساد و رانت خواری و قاچاق متهمان این پرونده به اسم یتیمان کجا؟! .

و کلام آخر با عزیزان قوه قضائیه و مسئولین امر :

 با فرض این که حکم صادره با همین میزان جزای نقدی اجرا شود ، باید از قوه قضائیه پرسید که حقیقتأ چه فرقی میان این دو دسته است؟؟؟ دسته اول قاچاقچیانی که با پرویی و وقاحت اقدام به قاچاق پوشاک سوخت و .. می نمایند و دسته دوم امثال متهمین این پرونده که در خفا و به نام ایتام و معلولین رانت خواری و قاچاق می کنند.آیا فرقی بین این دو دسته نیست‌؟؟!! در حالیکه حضرت امیر علیه السلام به دلیل خیانتی که ابن هرمه "مسئول بازار اهواز" در بیت المال و بازار اهواز کرده است ، قاطع ترین حکم مبارزه با فساد را به والی اهواز ابلاغ می کند(مستدرک الوسائل، ج 17: ص403 ).

از : امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام)

به : رفاعه والی اهواز

موضوع: ابلاغ حکم ابن هرمه در باره اخلال در امور اقتصادی مسلمین

شرح :

ای رفاعه بنا بر مستندات و شواهد بر من یقین شده است که ابن هرمه در امور اقتصادی بازار مسلمین در اهواز خیانت نموده است زمانی که این نوشته به دست تو رسید او را از امور اقتصادی بازار برکنار نموده دستگیر نما و به زندان بیفکن وسپس این امر را به مردم اعلام کن در این کار هرگونه تسامح و کوتاهی و ملاحظه گری را کنار بگذار و به مامورانت بگو رای مرا اینچنین بر مردم اعلام نمایند: ابن هرمه که مسئول بازار اهواز بوده به دلیل اخلال در نظام اقتصادی بازار مسلمین از طرف امیر المومنین علی محکوم گردیده است به :

-        35 ضربه شلاق در روز جمعه در ملا عام .

-        گرداندن در بازار و معرفی به نام مفسد اقتصادی .

-         مصادره اموال و بر گرداندن آنها به صاحبان اصلی.

-         ابن هرمه در زندان می ماند و امر بر او مشکل گرفته می شود .

-         پای اورا در زندان ببند تا نتواند راه برود و فقط در لحظات نماز او را باز نما.

-         نگذار کسی با او ملاقات کند و برای او غذا ، لباس ، نوشیدنی و فرش ببرد .

-         هر کس به ابن هرمه راه فراری یاد داد او را نیز در بند کن تا توبه کند .

-         ابن هرمه حق داشتن وکیل ندارد.

-         ابن هرمه تا جایی که با خطر مرگ مواجه نشود حق هوا خوری در حیاط زندان را ندارد.

-         بعد از گذشت یک ماه اگر دیدی طاقت دارد 35 ضربه شلاق دیگر به او بزن.

در پایان نتیجه کارت را برای من بنویس و چگونگی اجرای حکم و همچنین نحوه اداره بازار مسلمین اهواز را در آن شرح ده .

مطالب فوق برگرفته از سایت آنتی بی سی ، مورخ 10/12/1389 و به آدرس زیر می باشد :  http://antibc.persianblog.ir .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

به امید خدا از این ماه به بعد با در نظرگیری یکسری ملاحظات و همچنین تا جای ممکن رعایت یکسری اصول ، اقدام به افشاگری تدریجی در خصوص فسادهای به وقوع پیوسته و یا اقدامات و فعالیت های مسئله دار در بهزیستی ( مدیران ، مراکز، طرح های خاص ، اقدامات ، خیریه ها ، شیوه های فعالیتی و .... از گذشته تا زمان حاضر) بشکل مستند می گردد. چنانچه سازمان های نظارتی ، بازرسی ، قضایی و غیره نیز تمایل به استفاده داشته باشند، سرنخ های خوبی برای پیگیری پیدا می کنند. همچنین کلیه خوانندگان وبلاگ حاضر نیز می توانند مستندات خود در این خصوص را برای وبلاگ ارسال دارند. موارد دریافتی پس از راست آزمایی و کسب تاییدیه حقوقی(تایید گروه حقوقی وبلاگ) و همچنین در نظرگیری مصالح لازم ، منتشر شده و یا راسا برای پیگیری ، به مراجع مرتبط ارسال می گردد.      یا علی 

نظرات 1 + ارسال نظر
اجی شنبه 7 تیر 1393 ساعت 12:35

سولات جهان نیوز و زاکانی از ابوالحسن فقیه رئیس وقت بهزیستی:
1-مدرک دکترای خود را از کجا کسب کردید؟
2-چرا و چه وقت از دانشگاه اخراج شدید؟
3-ماجرای مدارک جعلی برای کسر خدمت سربازی چه بوده است؟
4-موضوع پرونده محکومیت شما در قاچاق کالا چه بوده است؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد