نامه بیش از دویست تن از مددکاران اجتماعی به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص مدیریت در بهزیستی


جناب آقای دکتر ربیعی

وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

با سلام و احترام

آن چه که در حوزه اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی مشاهده می شود وجود مثلث سیاهی است(سه ضلع) که به تولید و باز تولید آسیب های اجتماعی کشور در طول سال ها پرداخته و همچنان به گسترش سیاهی خود ادامه می دهد:

 

 

-         نبود مدیران متخصص

-        فقدان پول و سرمایه در حوزه اجتماعی

-        نبود متولی قانونی در حوزه اجتماعی

این مثلث سیاه باید با مثلث آبی جایگزین گردد :

-         انتصاب مدیران متخصص

-        تزریق پول و سرمایه

-        معرفی متولی رسمی حوزه اجتماعی

واقعیت این است که در کار اجتماعی متغیر زمان تعیین کننده است . وقتی در جامعه با سکته قلبی اجتماعی روبرو هستیم ، خدمات اورژانسی در حداقل زمان می بایست ارائه شود . سرعت و شتاب آسیب ها سریع است و آهنگ مدیران ما در کنترل آن بسیار کند !! و لاجرم پر کردن این شکاف سخت هزینه بر است!
آقای دکتر نگاهی مختصر به عملکرد پزشکان محترم !!! در حوزه معاونت اجتماعی ، دفتر آسیب های اجتماعی و دفتر زنان بهزیستی کل کشور ( و بعضاً در سلسله مراتب پایین تر مدیریتی استان ها هم همینطور ) کارنامه قابل قبولی را ارائه نمی دهد که اگر تمایلی باشد دلایل آن مشروحاً تقدیم می گردد .

دوستان مذکور می توانند انسان های خوب ، محترم و توانمندی باشند اما در حوزه تحت مدیریت شان توانمندی لازم را نمی بینیم چرا که برای این حوزه تربیت نشده و تحصیلات مرتبط نداشته اند .

جهان بسوی تخصص پیش می رود ، با داشتن افراد متخصص اجتماعی چرا بر حفظ پزشکان بر مدیریت حوزه اجتماعی اصرار می شود؟ بهای این عدم تناسب را فرزندان ما ، جوانان ، زنان بی سرپرست ، دختران فراری ، کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست و تهیدستان پرداخت خواهند کرد که جبران آن در بستر زمان هزینه های بس سنگین در پی دارد و خواهد داشت.

نقدی که بیان می گردد به معنای نادیده گرفتن آن دسته از مدیران زبده و فعال بهزیستی که با تمام توان علمی و اخلاقی شان به ارائه خدمات می پردازند نیست . برعکس سپاسگزار زحمات آنان هستیم.

 آقای وزیر اگر سؤال و نقد می کنیم ، به فرموده آقای رییس جمهور پرسشگری و نقد حق همه است و هیچکس معصوم نیست . جامعه زنده جامعه ای است که اهل فکر و دردمندان آن مطالبه گر باشند . ما از جایگاه کارشناسان و متخصصین اجتماعی صحبت می کنیم و همینطور به عنوان فرزندان این سرزمین که احساس مسئولیت دارند .

تقاضا داریم دستور تغییرات جدی در این عرصه را صادر و جانشینانی انتصاب فرمایید که چهار متغیر:

-         مدرک تحصیلی مرتبط

-        تجربه کاری مرتبط

-        خلاقیت اجتماعی

-        انگیزه کار

در این حوزه سخت را داشته باشند.

 

 

                                                                                                   با احترام

                                                                                  جمعی از مددکاران اجتماعی کشور

مطالب فوق برگرفته از وب سایت تخصصی مددکاران اجتماعی ،  مورخ 10/3/93 و به ادرس زیر می باشد: http://www.a-sasw.com .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

 

در کمتر از چند هفته از صدور حکم ابقای همایون هاشمی برای سازمان بهزیستی کشور، شاهد انواع اعتراضات رسمی و غیر رسمی از طرف نهادها و انجمن های فعال، همچنین افراد حقیقی و حقوقی معترض در حوزه بهزیستی می باشیم و این موردی است که وزیر محترم الزاما باید بدان توجه خاص داشته باشد . چرا که هدف اصلی انتخاب ایشان ساماندهی و ارتقا خدمات رسانی بوده و الزام وظیفه ای ایشان غیر از این حکم ننموده و حتی در صورت قصور ، باید پاسخگو باشند.

از طرف دیگر، هر چند نامه فوق به شیوه ای مودبانه و با رعایت اصول حرفه ای تهیه شده اما مطالبات خاصی را مدنظر قرار داده و خواستار شده است . از طرف دیگر ، نباید از نظر دور داشت که اعتراضات زیادی به حکم ابقا آقای همایون هاشمی وجود داشته و دارد. بدلیل متهم نشدن به کارشکنی، حسادت و به قول بعضی ها عقده گشایی (لفظی که بشدت زیبنده رفتار و کردار بی تقوا و غیر متعهدانه خودشان است) و در کل رعایت آداب حرفه ای، در شرایط حاضر وبلاگ، اقدام به دامن زدن به موضوع ننموده و تمکین کننده به نظر وزیر محترم تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.                   یا علی

نظرات 2 + ارسال نظر
مارینا شنبه 7 تیر 1393 ساعت 12:35

انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران طی نامه ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراتب اعتراض خود را به سوءاستفاده از نام مددکاران اجتماعی اعلام نمود. متن نامه رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر ربیعی
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلام علیکم؛
با احترام همانطور که مستحضر هستید اخیراً نامه سرگشاده ای خطاب به جنابعالی مبنی بر لزوم بازنگری در انتخاب و انتصاب مدیران ذیصلاح تر در حوزه امور اجتماعی سازمان بهزیستی ارسال و در سایت های مختلف منتشر شد. در این نامه ادعا شده است 200 نفر از مددکاران اجتماعی که اسامی آنها در انتهای نامه آورده شده بود امضا کنندگان آن هستند. تماس های متعدد مددکاران اجتماعی در این خصوص و ارسال اعتراض های کتبی آنها به انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران نشان می دهد تعداد زیادی از مددکاران اجتماعی که نام آنها در انتهای نامه ذکر شده است، از موضوع بی اطلاع بوده و بدون اجازه آنها از نامشان استفاده شده است. از سوی دیگر کانون سراسری مراکز مددکاری اجتماعی کشور نیز طی اطلاعیه ای عدم موافقت خود را با ساختار، ادبیات و محتوای نامه مذکور اعلام نموده است. بی تردید در صورت لزوم تشکل های قانونی مددکاران اجتماعی نسبت به مکاتبه و یا حتی صدور اطلاعیه های لازم در خصوص عملکرد دستگاه ها در حوزه های مختلف اقدام می نمایند (همانطور که در طول سالیان گذشته به این ترتیب عمل کرده اند). انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران معتقد است شیوه طرح موضوع توسط فرد یا افراد تنظیم و ارسال کننده نامه مذکور، غیراخلاقی و غیرحرفه ای بوده است. لذا موجب امتنان خواهد بود چنانچه دستور فرمایید فرد یا افراد سوءاستفاده کننده از نام مددکاران اجتماعی شناسایی و به انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران معرفی شوند تا اقدامات لازم جهت پیگیرد قانونی ایشان انجام گیرد. پیشاپیش از حسن توجه و دستور مساعد حضرتعالی سپاسگزارم.

دکتر مصطفی اقلیما
رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران

ایدا شنبه 7 تیر 1393 ساعت 12:34

چه فایده . با نامه و نامه بازی که کار حل نمی شود. باید بعضی ها رو مجبور کرد وگرنه حالا حالا سفره پهن کردن و سبزه گره زدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد