نکته ها در برخی انتصابات سازمان بهزیستی و همچنین دستگاه ها و افراد مرتبط


یکی از مشاوران وبلاگ ما که مدتی هم در بهزیستی فعالیت می کرد، نقل می کند که عید امسال بود که آقای خاصی به ایشان پیامک دادند و نوشته بودند که در خصوص برخی انتصابات در سازمان بهزیستی می خواهند افشاگری کنند. همکار ما که گویا شماره فرستنده را نشناخته بود ، درخواست معرفی ارسال کننده پیامک را می کند و بعد از شناختن ایشان، در جواب می نویسد که بنده عازم سفر زیارتی مشهد و سفر روحانی حج هستم ولی از این کار استقبال نموده و برایتان آرزوی توفیق می کنم . در تماس تلفنی روز بعد دوستمان با یکی دیگر از مدیران وبلاگ ، ما نیز با ایده حاضر آشنا شدیم. اما از آن تاریخ تاکنون اگر شما پشت گوشتان را دیدید،  ما هم چنین افشاگری هایی را دیده ایم .



  

حس کردیم واقعا اگر چنین پستی را در وبلاگ بشکل دنباله دار باز کنیم و در خصوص انتصابات دارای نکته در سازمان بهزیستی و همچنین سازمان هایی که بنوعی به حوزه های حمایتی و امدادی مربوط می شوند و دست آخر درباره افرادی که در سازمان بهزیستی یا سازمان های حمایتی و امدادی دیگر حضور داشته و یا دارند، بنویسیم ،  خدمت بزرگی به جامعه نموده ایم .

از طرف دیگر بدلیل احساس ضعف حافظه تاریخی بعضی ها در مباحث مرتبط با بهزیستی و حوزه های مورد اشاره، برآن شدیم که اقدام به بررسی نکات مطرح در برخی از انتصابات گذشته تا حال این سازمان و سایر دستگاه های موصوف بشکل کیس های موردی نماییم .

 البته جای نگرانی چندانی وجود نخواهد داشت، چرا که سعی در حفظ آبروی افراد بوده و در صورت نیاز به بی پرده سخن گفتن، بشکل مرحله به مرحله وارد خواهیم شد. هدف دوم ما مقابله با رسم نامیمون و نانوشته موجود در برخی از بخش ها از موارد موصوف در بالای متن حاضر است که تازه واردها را به درجه ناجی ارتقا داده و خارج شدگان از دستگاه را متهم به انواع خیانت و ناکارآمدی نموده و این چرخه متاسفانه تکرار و تکرار می شود.

سعی داریم از گذشته و حال، مستند بنویسیم و با در نظر داشتن انصاف و رعایت امانت،کارها را جلو ببریم تا شاید حافظه تاریخی مورد اشاره همیشه زنده بوده و بتوان در خصوص افراد قضاوت واقعی نمود. اگر اعتراضی هم وجود داشته باشد، بنا بر رسم سابق، وظیفه انعکاس آن را برخود لازم می دانیم. منتهی با رعایت چارچوب های قانونی و نکاتی که در ذیل پست بدان اشاره شده است .

* انتصاب یک دانشجو به مدیر کلی بهزیستی استان مازندران : به گزارش سایت هچیرود ، طی حکمی از سوی همایون هاشمی، دکتر سید سعید آرام به مدیر کلی بهزیستی استان مازندران انتخاب شده و ‌روح‌الله ردایی مدیرکل پیشین بهزیستی مازندران نیز به درجه بازنشستگی نائل شد . سید سعید آرام، متولد 1346 ، دارای مدرک پزشکی و با سابقه 17 ساله در بهزیستی، گویا سوابق اجرایی قابل قبولی برای این انتصاب داشته و مشکل در دانشجو بودن ایشان در MPH سالمندشناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران است . یک مدیر کل چگونه می تواند دوره دکتری در تهران را طی نموده و در عین حال به مسائل استان مازندران برسد. آیا غیر از این است که به دلایل مختلف مثل برگزاری جلسه باید به تهران آمده و یا در بهترین حالت مرخصی های مکرر تقاضا کند تا به هر دو مورد شغلی و تحصیلی، رسیدگی شود؟ آیا غیر از این است که بخش زیادی از وقت خارج از اداره ایشان می بایست به رسیدگی به امور درسی صرف شود؟ آیا در چنین حالتی می توان عملکرد مطلوبی از مدیر انتظار داشت؟ در چنین شرایطی دکتر ربیع فلاح بعنوان استاندار محترم می بایست با دقت و نظارت بیشتری بر ادارات استان نظارت داشته باشند.

باید توجه داشت که تحصیل در حین انجام وظیفه و قبول پست سازمانی مسئله قابل تاملی از منظر قانونی بوده و همچنین تحصیل در دوره Ph.D بدلیل شغل محسوب شدن دوره دکتری تخصصی، مشمول قانون دو شغله بودن می گردد.

در پایان ، در کنار انتقاد انجام شده ، برای آقایان دکتر ربیع فلاح استاندار محترم و دکتر آرام مدیر کل جدید،آرزوی موفقیت و توفیق خدمتگذاری صادقانه داریم (31/1/ 93 ، http://hachna.ir ).

* چه خبر از خانم دکتر افروز بهرامی در اداره کل بهزیستی البرز  : وضعیت استخدامی و انتصاب خانم دکتر بهرامی بشکل تفضیلی در یکی از پست های سال 1392 وبلاگ، مستند به اخبار انتشاریافته در رسانه ها، تشریح شده است . از تاریخ انتصاب ایشان هم نزدیک به هفت ماه می گذرد. آیا مشکل استخدام ایشان حل شد؟ البته باید به دکتر بهرامی بگوییم که زیاد ناراحت نباشند، با پیگیری هایی که ما در حال انجام آن هستیم، فکر می کنیم مجبور شوند مشکل ایشان را حل کنند. چون در غیر اینصورت خیلی آبرو ریزی می شود.

علت آوردن علامت سوال بعد از عبارت عبارت حل شد، تنها برای رئیس سازمان بهزیستی و حلقه همراه است . علامتی که جناب دکتر هاشمی و حلقه منتصب به دفتر ایشان، معنای آن را خوب می دانند. اگر هم متوجه نشدند، خواهشمندیم سطور فوق که توضیح دهنده شیوه ورود وبلاگ به برخی از انتصابات هست را مجددا مطالعه کنند. روی سخن به فرد خاصی نداریم و در انتهای این قسمت از متن، به ذکر و یادآوری یک سنت الهی اکتفا می کنیم و آنکه مکر هیچگاه پایدار نمانده و خداوند به نص آشکار خود در قرآن مجید ، خود با مکر و مکار، نفاق و منافق ، انسان های عهد شکن و افرادی از این جنس، طرف شده است.

* مدیر خلافکار ، رفیقش را به پست نشانده است(بر گرفته از پایگاه تحلیلی اطلاع رسانی عماریون به تاریخ 4/4/1391 با کد خبر 20635 و آدرس : http://www.ammariyon.ir ): به گزارش پایگاه خبری صراط ، جمعیت هلال احمر استان تهران یکی از حساس ترین مراکز کشور محسوب گردیده که در شرایط بحرانی باید به سرعت وارد عمل شده و با تدابیر به موقع، مشکلات به وجود آمده را مدیریت کند. اگرچه ستاد بحران وزارت کشور ، مرکب از نهادهای مختلفی از جمله شهرداری، استانداری، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت و بسیاری از نهادها وسازمان های ذیربط را شامل می شود، اما در زمان وقوع بحران ، مدیریت اجرایی سوانح بر عهده این نهاد و مدیرعامل آن خواهد بود. اینک مدیرعاملی این نهاد خدماتی در دستان جوانی 32 ساله و فاقد تجربه کافی در این زمینه قرار داده شده است. حال با تجربه ای که از وی موجود نیست برطرف کردن بحران احتمالی شهر که چندان دور نبوده ، امری محال به نظر می رسد. وضعیت سوابق فردی سید منتظر شبر ،  بشکل زیر می باشد:

مدیرعامل فعلی جمعیت هلال احمر استان تهران، متولد 1359 شهر نجف بوده و گفته می شود پدرش توسط رژیم بعث در عراق به شهادت رسیده است. شبَّر در سال 88 به جهت دوستی نزدیک با ابوالحسن فقیه رئیس وقت سازمان بهزیستی کشور، بدون سابقه مدیریتی لازم به مدیرکلی بهزیستی سیستان و بلوچستان منصوب شد. اگرچه در این منصب موفق عمل نکرد و نتوانست با دیگر مسئولین این استان هماهنگ شود ، به تهران بازگردانده شد. تحصیلات او در رشته پزشکی بوده و فارغ التحصیل سال 1383 دانشگاه علوم پزشکی تهران است . سال ها است که ساکن شهر قم بوده و سال گذشته از سوی ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر ایران به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران معرفی و به این سمت حساس گمارده شد.ظاهرا مهمترین گزینه بیوگرافی دکتر سید منتظر شبر نیز، نزدیکی به ابوالحسن فقیه است!

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

از کلیه دوستان و خوانندگان عزیز انتظار داریم بدون کمترین سوگیری شخصی، اطلاعات تکمیلی و  سازنده خود در حوزه انتصابات حال یا گذشته سازمان بهزیستی یا دیگر نهادهای حمایتی و امدادی را بشکل مستند برایمان ارسال نموده و یا در قالب کامنت نظرات خود را بیان دارند. مجددا متذکر می شویم حقوق کلیه افرادی که در قسمت انتصابات در خصوص آنها حرفی زده شده است، برای ارسال جوابیه یا توضیحات تکمیلی محفوظ می باشد.  یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد