یارانه برگ مشاوره بهزیستی و سایر ماجرا

به گزارش ایرنا ، دکتر مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، در پی سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، از تخصیص یارانه ویژه آموزش و مشاوره رایگان به زوجین بی بضاعت خبر داد و گفت: پیرو انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی با معاونت فرهنگی اجتماعی قوه قضاییه مقرر گردیده که زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده می شوند. از طرف دیگر با توجه به سیر صعودی آمار طلاق و تجاربی که از قبل داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که ممکن است بتوانیم از بخشی از طلاق ها که با دلایلی غیرمنطقی نظیر مشاجره در شرف وقوع است، جلوگیری کنیم.در خصوص زوجین بی بضاعت، این افراد با مراجعه به ادارات کل بهزیستی، یاری برگ آموزش و مشاوره رایگان دریافت می کنند.

  

 رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددکار و مشاور، اقدامات مختلفی از جمله مشاوره های مختلف و آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی را برای این افراد انجام می دهند، افزود: اگر بعد از گذراندن این آموزش ها و مشاوره ها و کمک گرفتن از افراد پیشکسوت فامیل برای نزدیک شدن به سازش، زوجین همچنان برای طلاق مصر باشند، اقدامات خود را برای طلاق به انجام می رسانند. وی با بیان اینکه احتمالا تعداد زیادی در این بازه زمانی از تصمیم طلاق منصرف می شوند، ادامه داد که این کار در استان یزد انجام شده و ماندگاری روی سازش را در 50 درصد موارد پیگیری شده، نشان می دهد.

رضازاده با بیان اینکه این تفاهمنامه بزودی اجرایی می شود، گفت: اکنون یکهزار و 200 مرکز مشاوره طلاق دولتی و غیردولتی و 120 مرکز تخصصی مشاوره طلاق در سطح کشور آماده پذیرش مردم هستند که باید این طرح از سوی قوه قضاییه نیز ابلاغ شود. رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این اقدام جدید به صورت تجمیعی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، تصریح کرد، باید روی سبک زندگی خانواده ها و توانمندی آنها در این زمینه بیشتر کار کنیم. بر این اساس، باید تمام افرادی که قصد طلاق دارند و به دادگاه مراجعه کرده اند، دوره های مشاوره را گذرانده و از بهزیستی نامه بگیرند و در صورت لزوم مجددا به دادگاه مراجعه کنند، زیرا درصددیم به این افراد کمک کنیم تا مشکلات خود را بشناسند و برای آن راهکار پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به تخصیص یارانه ویژه به زوجین بی بضاعت افزود: این افراد به ادارات کل بهزیستی مراجعه و یاری برگ دریافت می کنند تا آموزش ها و مشاوره های آنها رایگان انجام شود. رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برای افراد دیگر که نیازمند مشاوره باشند نیز یارانه مشاوره درنظر گرفته ایم، اما بودجه ما محدود است و برای همه قابل تخصیص نیست.

مطالب فوق برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران با کد خبر ۳۳۹۵۳۱ ، مورخ 17/3/1393 و به آدرس زیر می باشد :  http://www.asriran.com .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

آقای دکتر رضازاده خیلی عجله کردند.چرا که نوبت نقد معاونت و تشکیلات ایشان از بعد کارکردی و عملکردهای ارایه شده ، در انتهای کار ما قرار داشت . دکتر رضازاده چنان با جدیت از طرحی ملی صحبت می کنند که هنوز اجرایی نشده و در حد تفاهم نامه است. متاسفانه برخلاف صحبت مطمئن ایشان از کارآمدی طرح ارایه شده در کاهش حدود 50 درصدی سوتفاهم های منجر به طلاق (با توجه به تجربه یزد) ، اذهان ما به سمت شعارگرایی بودن آن گرایش پیاده کرده و با توجه به تجارب موجود به چند نکته اعتقاد داریم:

سازمان بهزیستی توان کارشناسی و مالی اداره تداومی و فراگیر ملی این طرح را ندارد. کارآمدی رویه های مشاوره در کشور ما ،جای اما و اگر و سوال و بحث دارد . پدیده شوم طلاق تنها با چند جلسه مشاوره کاهش نمی یابد و در بهترین حالت ممکن است چند ماه به تاخیر  بیافتد . و ..... . بر این قاعده ، آقای دکتر رضازاده می بایست از طرح و تفاهم نامه منعقد شده در حد خودش انتظار داشته و از طرف دیگر در همان حد هم از ان دفاع کنند. یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد