دیکتاتور و بچه ها : عملی واحد با دو تفسیر بد و خوب


در دین مبین اسلام ، سفارش زیادی به مهربانی با کودکان خصوصا کودکان یتیم و فقیر شده است . این عمل چنانچه از روی حسن نیت انجام شود، دارای اجر عظیم بوده و اگر از روی نمایش و سواستفاده انجام شود، بشدت نکوهش شده و مورد ذم است .

 

 

عکس های زیر ، نشان دهنده بازدید رهبر کره شمالی از یک مرکز نگهداری کودکان(بدلیل لباس یونیفورم و واحد کادر حاضر در عکس و همچنین تجهیزات پزشکی، احتمالا بیمارستان بوده و نمی تواند مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و نظایر آنها باشد) است . بنظر شما چنین بازدیدی برای تبلیغ است یا فاقد سو نیت می باشد؟ سایت تحلیلی خبری تدبیر  24، برای عکس تیتر دیکتاتور و بچه ها را انتخاب نموده است. شما چه تیتری را انتخاب می کنید؟




مطالب فوق برگرفته از سایت تحلیلی خبری تدبیر 24 مورخ 30/2/93 با کد خبر  ۲۴۲۵۰ ، بوده و در آدرس زیر می باشد : http://tadbir24.ir .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

مسلما هم عقیده هستیم که هر بازدیدی از بهزیستی و کودکان آن را نمی توان بعنوان بازدید سالم دانست . چه بسیار بازدیدهایی که صرفا برای رفع کنجکاوی یا تشفی عواطف غلیان کرده ما صورت می گیرد. چه بسیار بازدیدهایی که دارای نیات سیاسی در پشت پرده می تواند باشد ، چه بسیار بازدید هایی که حتی بچه ها را دچار مشکلاتی بیشتر می کند و آرامش را از آنها می گیرد. ای کاش می شد نیت مقاماتی که در سال های 1392 و 1393 از شیرخوارگاه های تهران(با تاکید بر شیرخوارگاه آمنه ) بازدید کرده اند را از خودشان جویا شد. ای کاش می شد از پشت پرده برخی از بازدیدها و سیاسی بودن یا نبودن فراهم سازی موقعیت بازدید، اطلاع کسب کرد. ای کاش می شد در کل دنیا این جمله را بشکلی شفاف معنا کرد که بعضی ها چرا بعضی ها را برای بعضی چیزها دعوت می کنند . ای کاش .

در هر صورت ، اخلاقی نخواهد بود که خدای ناکرده در بازدیدهای صورت پذیرفته از کودکان معصوم نیات شخصی یا سیاسی و جناحی داشته باشیم . این حوزه ای است که خدا عالم اسرار درون آن است . لذا آن را بخدا واگذار می کنیم . اما قصد داریم گزارشی از بازدیدهای صورت پذیرفته و رسانه ای شده از شیرخوارگاه های تهران و ارتباط دهی بین این بازدیدها و موقعیت ها و شرایط زمانی چنین بازدیدهایی در آینده، تهیه کنیم .

یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد